رئیس معارف هرات امروز در نشست خبری؛ مهم‌ترین چالش‌های سدراه معارف هرات را مسدود بودن مکتب‌ها، نبود کتاب درسی، مکتب و تجهیزات نظارتی و کم‌بود تشکلات اداری عنوان کرد. عبدالرزاق احمدی رئیس معارف هرات می‌گوید شش مکتب مسدود شده با هم‌کاری مردم محل مجدداً باز شده است. اما آقای احمدی می‌گوید هنوز هم ۳۸ مکتب […]

رئیس معارف هرات امروز در نشست خبری؛ مهم‌ترین چالش‌های سدراه معارف هرات را مسدود بودن مکتب‌ها، نبود کتاب درسی، مکتب و تجهیزات نظارتی و کم‌بود تشکلات اداری عنوان کرد.

عبدالرزاق احمدی رئیس معارف هرات می‌گوید شش مکتب مسدود شده با هم‌کاری مردم محل مجدداً باز شده است.

اما آقای احمدی می‌گوید هنوز هم ۳۸ مکتب در ولسوالی‌های گلران، کهسان، ادرسکن، زنده‌جان و شیندند مسدود است.

آقای احمدی علت مسدود شدن این مکاتب را ترک منطقه از سوی مردم، نبود معلم مسلکی و نا امنی عنوان می‌کند.

از سوی دیگر، نبود تجهیزات درسی مثل کتاب، مکتب و معلم مسلکی  از عمده چالش‌های است که همواره گریبان‌گیر معارف هرات بوده است.

مسئولان معارف هرات می‌گویند هم اکنون حدود ۷۲ درصد دانش‌آموزان هرات با کم‌بود مواجه اند  و معارف هرات به بیش از ۵۰۰ باب مکتب نیاز دارد.

آقای احمدی می‌گوید همه‌ساله جذب دانش‌آموزان افزایش دارد، بنابرین کم‌بود تجهیزات آموزشی سبب پایین آمدن کیفیت درسی می‌گردد.

او می‌گوید: «کم‌بود تشکیل در بخش‌های نظارتی، تدریسی و هم‌چنان عدم تناسب مشکیل اداری با نیازمندی‌های موجود، کمبود ساختمان درسی و عدم بودجه کافی، از چالش‌های اساسی معارف هرات می‌باشد».

در همین‌حال، مسئولان محلی هرات با تأیید مسدود بودن برخی مکاتب در ولسوالی‌ها می‌گویند در صدد بازگشایی مجدد این مکتب‌ها هستند.

جیلانی فرهاد سخنگوی دفتر والی هرات می‌گوید اداره محلی برای رفع چالش‌های معارف هرات موفق به جذب کمک‌های مردمی و بین‌المللی شده است.

او می‌گوید: «حمایت از معارف یکی از اولویت‌های کاری مقام ولایت هرات است و ما از آغاز سال تاکنون موفق به جذب کمک‌های مردمی و بین‌المللی شدیم و به این کار خویش هم‌چنان ادامه می‌دهیم».

از دیگرسو مسئولان معارف هرات می‌گویند ۷ باب مکتب اعمار و برخی کار آن در شرف تکمیل شدن است و ۶۵ باب مکتب دیگر هم در حال ترمیم می‌باشد.

با این‌حال، هرات حدود ۱۰۲۷ باب مکتب و مدرسه داشته و دارای ۱۵۰ مکتب خصوصی است.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد