امروز در پنجمین دور از آموزش‌های نظامی در مرکز جلب و جذب اردوی ملی در حوزه غرب، دست‌کم ۲۱۰ تن از جوانان برای راه یافتن در صنوف آموزشی‌های نیروهای هوای شرکت کردند. محمد نادر عظیمی، مسئول جلب و جذب نیروهای ارتش در حوزه غرب می‌گوید قرار است از میان این افراد ۷۰ تن با کسب […]

امروز در پنجمین دور از آموزش‌های نظامی در مرکز جلب و جذب اردوی ملی در حوزه غرب، دست‌کم ۲۱۰ تن از جوانان برای راه یافتن در صنوف آموزشی‌های نیروهای هوای شرکت کردند.

محمد نادر عظیمی، مسئول جلب و جذب نیروهای ارتش در حوزه غرب می‌گوید قرار است از میان این افراد ۷۰ تن با کسب بلند‌ترین نمرات، جذب دوره‎های آموزشی نیروهای هوای در مرکز شوند.

اما گویا هر فردی نمی‌تواند که در دوره‌های آموزشی قطعات نیروهای هوای شرکت کند.

آقای عظیمی می‌افزاید که برای جذب شدن معیارهای نیز در نظر گرفته شده که باید سن این افراد بین ۱۸ تا ۲۲ سال باشد، از نگاه صحی صحتمند باشند و به مواد مخدر آغشته نباشند، قد شان ۱۷۰ سانتی متر باشد و هم‌چنان فارغ صنف ۱۲ باشند و فیصدی نمرات سه‌ساله شان بالاتر از ۷۵ فیصد باشند و هم‌چنان به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند.

در همین‌حال مسئولان این مرکز آموزش نظامی در هرات می‌گویند؛ از میان ۲۱۰ فردی که در این امتحان شرکت کردند، دست‌کم ۱۴۵ تن از جوانان تحصیل کرده هرات هستند.

از سوی دیگر، جوانان داوطلب در این آزمون از دولت می‌خواهند نیروهای هوای کشور را با تجهیزات بیشتری آماده سازد.

آنان می‌گویند: «بیشتر تجهیزات ما از زمان شوروی سابق مانده و نیروهای امنیتی باید با تجهیزات بیشتر مجهز شوند و ما جوانان را بیشتر تشویق می‌نماییم که به نیروهای زمینی و هوایی کشور بیشتر بپیوندند».

اخیراً وزارت دفاع به‌منظور تقویه نیروهای دفاعی هوای کشور، ۶۲۰ تن از جوانان را در دوره‌های آموزشی نظامی از ولایت‌های مختلف در مرکز ثبت نام کرده که از این میان تنها  ۲۰۰ تن با بلند‌ترین نمرات جذب نیروهای تازه نفس وزارت دفاع می‌شوند.

گزارشگر: قدرت‌الله حمیدی

ویراستار: محمد احمدی

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد