آموزش از طریق آنلاین و اینترنت یا آموزش الکترونیکی شیوه‌ای است که استادان مواد درسی‌شان را که شامل ویدیو، سلاید و کتاب است، در اختیار دانشجو قرار می‌دهند. به این معنی که دانشجو علاوه بر حضور در صنف قادر است از طریق آنلاین تدریس استاد را تعقیب نماید. امروزه شیوه‌ای تدریس از طریق تکنالوژی‌های جدید […]

آموزش از طریق آنلاین و اینترنت یا آموزش الکترونیکی شیوه‌ای است که استادان مواد درسی‌شان را که شامل ویدیو، سلاید و کتاب است، در اختیار دانشجو قرار می‌دهند.

به این معنی که دانشجو علاوه بر حضور در صنف قادر است از طریق آنلاین تدریس استاد را تعقیب نماید.

امروزه شیوه‌ای تدریس از طریق تکنالوژی‌های جدید از مدرن‌ترین روش‌های تدریس به‌حساب می‌آید.

به گفته مسئولان دانشگاه هرات؛ آنان کوشیده اند تا تدریس‌ را از حالت کلاسیک و سنتی آن به‌شکل مدرن و با استفاده از تکنالوژی جدید هم‌گام سازند.

بصیر احمد دانشیار مسئول اداره و آگاهی عامه دانشگاه هرات می‌گوید؛ تدریس الکترونیکی از اهداف مهم وزارت تحصیلات عالی بوده که از این طریق دانشجویان می‌‍توانند برداشت بیشتری نسبت به‌درس داشته باشند.

او می‌گوید «از مدت دو سال بدینسو بر حسب هدایت وزارت تحصیلات عالی ما در بخش تدریس آنلاین دانشگاه هرات با جدیت کار می‌نماییم و برخی از استادان ما به‌گونه‌ای آنلاین ارتباطات علمی با سایر کشورها دارند که این امر را می‌توان دستاورد شمرد».

استفاده از تکنالوژی و استفاده از معیارهای پذیرفته‌ی جهانی می‌تواند در القای رساندن پیام برای دانشجویان تأثیرات مطلوب را در پی داشته باشد.

فیصل کریمی استاد دانشکده روزنامه‌نگاری از تشکیل کمیسیون آموزش الکترونیک در دانشگاه هرات سخن گفته و می‌گوید تاکنون سه دانشکده از این شیوه استفاده می‌کنند.

آقای کریمی می‌گوید: «برای نخستین‌بار روند آموزش الکترونیک در دانشکده‌ی ژورنالیزم، کمپوترساینس و انجینیری دانشگاه هرات آغاز شده است».

با این‌حال، شماری دانشجویان از الکترونیکی شدن تدریس در دانشگاه هرات خوشبین هستند و می‌افزایند که تدریس با استفاده از تکنالوژی برای یاد گرفتن مطالب بسیار موثر است.

این دانشجویان می‌گویند: «سیستم الکترونیکی برخ از مزیت‌ها را دارا است که سیستم گذشته آن‌را ندارد و سرعت و سهولت را در تدریس به‌وجود می‌آورد».

تنوع و جذابیت از جمله ویژگی‌های اصلی تدریس الکترونیک به‌حساب می‌آید که با روی کار آمدن آن سطح گیرایی درس می‌تواند به‌گونه‌ای چشم‌گیر افزایش یابد.

آموزش الکترونیکی شامل آموزش از فاصله دور با استفاده از اسکایپ و پرده‌ای پروجکتور را نیز دربر می‌گیرد که اکنون از این روش استادان برخی دانشکده‌ها سود می‌برند.

دسته بندی: فرهنگی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد