سر انجام گروه شش نفری دختران رباتیک‌ساز افغان که برای اشتراک در مسابقه جهانی ربات‌سازی عازم آمریکا شده بودند، بعد از ملاقات‌های با سران حکومت، امروز به هرات رسیدند که با استقبال گرم  مقامات محلی و دانش‌آموزان معارف بدرقه شدند.     در مراسم استقبال از این دختران، محمد جمعه عدیل سرپرست ولایت هرات نیز […]

سر انجام گروه شش نفری دختران رباتیک‌ساز افغان که برای اشتراک در مسابقه جهانی ربات‌سازی عازم آمریکا شده بودند، بعد از ملاقات‌های با سران حکومت، امروز به هرات رسیدند که با استقبال گرم  مقامات محلی و دانش‌آموزان معارف بدرقه شدند.

 

 

در مراسم استقبال از این دختران، محمد جمعه عدیل سرپرست ولایت هرات نیز شرکت داشت.

آقای عدیل می‌گوید که اداره محلی هرات برای برنامه‌های این چنینی بیشتر تلاش خواهند کرد و ما همواره حامی پروسه‌ معارف هستیم.

از سوی‌هم مسئولان معارف هرات از برنامه‌های جدید خبر می‌دهند.

عبدالرزاق احمدی رئیس معارف هرات در این باره می‌گوید: «دستاورد این دختران هراتی بیانگر ظرفیت بالای معارف هرات را بیان می‌کند و ما امیدواریم که حمایت‌های رئیس جمهوری و رئیس اجراییه هم‌چنان شکل عملیاتی را هم به خود بگیرد».

از سوی هم تیم دختران ربات‌ساز هراتی از حکومت می‌خواهند که آنان را حمایت و پشتیبانی نماید تا در آینده هم بتوانند در چنین مسابقات اشتراک کنند.

این دختران می‌گویند: «خیلی خوشحال هستیم که در این مسابقه بین‌المللی شرکت کردیم و دستاورد داشیتم و به جهانیان ثابت کردیم که زنان و دختران افغان ناتوان نیستند، حالا از دولت می‌خواهیم که ما را حمایت نماید تا در مسابقات بعدی هم شرکت نماییم».

تیم دختران ربات‌ساز افغانستان در اولین مسابقات جهانی ربات‌سازی در آمریکا، مدال نقره در بخش « دست آوردهای شجاعانه» را از آن خود کردند.

این مسابقات در ۲۵ سرطان امسال در شهر واشنگتن آمریکا شروع شد و در این رقابت‌ها نمایندگان بیش از ۱۶۰ کشور در آمریکا اشتراک کرده بودند.

گزارشگر: قدرت‌الله حمیدی

ویراستار: محمد احمدی

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد