جوانان هراتی امروز برای رسیدن به عدالت و خواسته‌های شان کفن برتن کردند و با انتقاد از رهبران حکومت وحدت ملی می‌گویند حکومت در بخش‌های مختلف چون، بورسیه‌های تحصیلی، استقرار کارمندان، مبارزه با فساد و افزایش نیروهای امنیتی نارسایی کرده است. بی‌عدالتی، فساد، ناامنی، بی‌‍کاری، فقر، نبود فرصت‌های تحصیلی از جمله خواسته‌های معترضان جوان هراتی‌ست […]

جوانان هراتی امروز برای رسیدن به عدالت و خواسته‌های شان کفن برتن کردند و با انتقاد از رهبران حکومت وحدت ملی می‌گویند حکومت در بخش‌های مختلف چون، بورسیه‌های تحصیلی، استقرار کارمندان، مبارزه با فساد و افزایش نیروهای امنیتی نارسایی کرده است.

بی‌عدالتی، فساد، ناامنی، بی‌‍کاری، فقر، نبود فرصت‌های تحصیلی از جمله خواسته‌های معترضان جوان هراتی‌ست که امروز در یک راهپیمایی مقابل مقام ولایت هرات به زبان آوردند.

ولی راهپیمایان این‌بار متفاوت‌تر از دیگر تجمعات اعتراضی در برابر مردم و رسانه‌ها ظاهر شدند و تکه‌های سفید را به نشانه‌ی کفن بر تن کرده و خیابان مقام ولایت را پیمودند.

آنان ملبس شدن شان با کفن را نماد پاکی و جدیت عنوان می‌کنند.

حصین نعیمی معاون شورای اجتماعی جوانان می‌گوید که مرکز و رهبران حکومت ملی نباید در برابر هرات دید دوگانه داشته باشد.

در همین‌حال، عده‌ای از اشتراک کنندگان و اعضای شورای جوانان نیز به این باور اند که همواره حکومت در قبال هرات بی‌توجه بوده است.

آنان می‌گویند تا هنوز فساد در دستگاه دولت به شدت موجود بوده و استقرار افراد غیر هراتی نیز سبب شده تا کار موثری در این ولایت صورت نگیرد.

آنان میگویند: “عزم و اراده راسخ وجود ندارد و مفسدین در فکر خودشان هستند و از دولت می‌خواهیم که به مفسدین و ستون پنجمی‌ها توجه جدی نماید جلو و نگذارد آنان از مردم هرات سواستفاده کنند”.

جوانان معترض هم‌چنان می‌گویند که پروژه‌های زیادی به‌شمول پروژه‌ی سمنت تاکنون کار آن بی‌‌سرنوشت باقی مانده‌ است.

نذیراحمد صالحی رئیس شورای جوانان و از برگزارکنندگان این اعتراض می‌گوید در صورتی‌که به خواسته‌های شان توجه نشود، دروازه دفتر کار والی هرات را بسته خواهند کرد.

او می‌گوید: “به رئیس جمهور و سایر بزرگان هشدار می‌دهیم اگر به خواسته‌های ما رسیدگی نشود، یک ماه بعد دروازه مقام ولایت را بسته خواهیم کرد تا رئیس جمهور از مرکز کشور به هرات بیاید و این را حل نماید”.

معترضان کفن‌پوش حدود یک ماه ضرب‌الاجل تعیین کردند تا رهبران حکومت وحدت ملی به‌خواسته‌های شان رسیدگی کنند.

این راهپیمایی در حالی راه اندازی می‌شود که اخیراً حکومت برای بررسی وضعیت کنونی هرات چندین هیئت فرستاده اما نتوانسته اند رضایت مردم را با خود داشته باشند.

دیده شود که اعتراض امروز جوانان هرات تا یک‌ماه دیگر، چه نتایجی در پی خواهد داشت.

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد