امروز یک‌شنبه، ده‌ها از دانشجویان، استادان دانشگاه، فعالان مدنی، نمایندگان مردم در شورای ملی و ولایتی، اصحاب رسانه و سایر شهروندان ولایت هرات، برای غم‌شریکی با قربانیان حادثات چند روز اخیر کابل، نقطه‌ی پایان گذاشتن بر بی‌عدالتی و استبداد و گوش دادن به‌گفته‌های مردم، دست به اعتراض زدند. این اعتراض کنندگان به دولت هشدار دادند […]

امروز یک‌شنبه، ده‌ها از دانشجویان، استادان دانشگاه، فعالان مدنی، نمایندگان مردم در شورای ملی و ولایتی، اصحاب رسانه و سایر شهروندان ولایت هرات، برای غم‌شریکی با قربانیان حادثات چند روز اخیر کابل، نقطه‌ی پایان گذاشتن بر بی‌عدالتی و استبداد و گوش دادن به‌گفته‌های مردم، دست به اعتراض زدند.

این اعتراض کنندگان به دولت هشدار دادند که سر انجام ظلم بیش از حدتان، پایه‌های دولت شما را بر باد فنا خواهد داد و تاریخ حکومت‌های تک‌محور و تمامیت‌خواه تمام است و مردم این سرزمین برای خود چاره اندیشی خواهند کرد.

تظاهرات کنندگان شعارهای اشرف غنی، عبدالله، استعفا استعفا، به دشمنان مردم رگبار کنید نه به مردم، برادر کابلی، هراتی همراه توست، فریاد هر هراتی، امنیت، عدالت و دموکراسی را زنده به‌گور نکنید را سر می‌دادند.

آنان خواست شان این بود که آقایان غنی و عبدالله هر چه زودتر از وظایف شان استعفا دهند و قدرت را به مردم تحویل بدهند و ما از حرکت‌های مدنی هم‌وطنان خویش در گوشه و کنار کشور و به‌ویژه کابل، حمایت و پشتیبانی می‌نماییم.

این تظاهرات کنندگان هم‌چنان از نهادهای عدلی و قضایی کشور خواستند که عاملان اصلی جنایات اخیر کشور، کسانی‌که تحت نام نیروهای امنیتی، مردم را به خاک و خون کشاندن و عاملان اصلی انتحار بر نمازگزاران جنازه‌ی روز شنبه را هر جه زودتر شناسایی کنند و به پنجه‌ی قانون بسپارند، تا دیگر مردم ما در آتش استبداد و انتحار نیروهای امنیتی نسوزند.

آنان در اخیر این تجمع به دولت هشدار دادند که انجام هر گونه بی‌توجهی از سوی مسؤلان به خواست‌های معترضان کشور، به‌ویژه مردم حوزه‌ی غرب، اراده‌ی آنان را برای به‌دست آوردن حقوق‌شان، استوارتر خواهد کرد.

بعد از حادثه‌ی چهارشنبه خونین کابل، این دومین تظاهرات است که در ولایت هرات برگزار می‌شود و هراتیان با شهروندان کابل، همنوایی خویش را اعلام می‌دارند.

 

 

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد