حمله‌ی تروریستی مرگ‌بار دیروز در کابل ده‌ها تن از باشندگان خشمگین هرات را به اعتراض واداشت. معترضان با تجمع در مقابل ساختمان ولایت، کشته‌شدن نزدیک به صد تن در حمله‌ی دیروز را محکوم کردند و دولت را به بی‌پروایی در تأمین امنیت مردم متهم کردند. زنان، مردان و حتی  پیرزنان با مشت‌های گره‌شده و گلوهایی […]

حمله‌ی تروریستی مرگ‌بار دیروز در کابل ده‌ها تن از باشندگان خشمگین هرات را به اعتراض واداشت.

معترضان با تجمع در مقابل ساختمان ولایت، کشته‌شدن نزدیک به صد تن در حمله‌ی دیروز را محکوم کردند و دولت را به بی‌پروایی در تأمین امنیت مردم متهم کردند.

زنان، مردان و حتی  پیرزنان با مشت‌های گره‌شده و گلوهایی که گویا بغض شدیدی آن‌ها را می‌فشارد، حمله دیروز کابل را تقبیح کردند.

حمله‌یی که در آن بیش از ۹۰ تن از شهروندان کابل جان‌های خود را از دست دادند.

این شهروندان می‌گویند: “امروز شهروندان و کلای مردم هرات، به‌خاطر بلند کردن صدای اعتراض‌شان در رابطه به عدم تطبیق قانون بالای مجرمین که به جرایم تروریستی دستگیر شده و تاکنون حکم بالای شان تطبیق نشده، این‌جا جمع شده اند”.

ده‌ها تن از دانشجویان، بانوان و فعالان مدنی در این تجمع اعتراضی که شعار‌های مرگ بر تروریست و طالب برادر ما نیست را سر می‌دادند، شرکت کرده بودند.

برخی از این معترضان از حکومت خواستار به محاکمه کشاندن زندانیان طالب و دیگر گروه‌های تروریستی شدند.

آنان می‌گویند: “دولت حداقل می‌توانست زندانیان طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی را که زندان هستند و حکم اعدام شان صادر شده اند، اعدام بکند شاید کمی درد مردم مداوا می‌شد و دولت باید خطوط دوست و دشمن را مشخص نماید.

درد یکی، اما خواسته‌ها متفاوت، آنان که با آرامش حرف می‌زدند، به حکومت گوش‌زد کردند که مردم دیگر خاموش نخواهند ماند.

ولی جوانان از این حادثه بیشتر متأثر شده اند، اشک‌‌های شان بی اراده جاری می‌شد و بغض گلوی‌شان می‌ترکید.

صحبت‌ها این‌جا تمام نمی‌شود، برخی از شهروندان از علما و کشورهای اسلامی گله می‌کنند و می‌گویند؛ علما نباید در برابر رویدادهای این‌چنینی خاموش بشینند.

دردها و گفتنی‌های معترضان زیاد است، شماری از آنان نیز حکومت محلی هرات را به کم‌کاری و عدم توجه به امنیت هرات متهم می‌کنند و می‌گویند، اگر در هرات دولت است، چرا در یک روز ده‌ نفر ترور می‌شود”.

حمله دیروز در چهارراهی زنبق شهر کابل، یکی از خونین‌ترین حملات به‌شمار می‌رود و شهروندان زیادی را از سراسر کشور متأثر کرده است و صدای آمبولانس‌ها و شیون‌های مردم تا ساعت‌ها  در جاده‌های کابل شنیده می‌شد.

در چند ماه گذشته، این چندمین حمله خون‌بار است که مردمان زیادی را در کابل و ولایت‌ها متضرر می‌کند، روز اول ماه رمضان حمله‌یی در خوست نیز جان ۱۸ نفر را گرفت، این  حملات  مرگ‌بار در حالی روی می‌دهد  که محمداشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان از گروه‌های شورشی خواست که به احترام ماه رمضان، دست از حملات نظامی بردارند.

گزارشگر: محمد احمدی

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد