همه‌روزه بسیاری از جوانان، کودکان و خانواده‌ها برای تفریح به پارک‌ها می‌روند. تا لحظاتی را به‌دور از مشکلات سپری کنند. شماری از شهروندان می‌گویند که خصوصی شدن پارک‌ها باعث شده تا آن‌ها دیگر به آن‌جا نروند. ورود رایگان به‌پارک‌ها خواست اصلی این شهروندان است و آنان از ادامه‌ی روند خصوصی‌سازی پارک‌ها نگرانند. این شهروندان می‌گویند: […]

همه‌روزه بسیاری از جوانان، کودکان و خانواده‌ها برای تفریح به پارک‌ها می‌روند. تا لحظاتی را به‌دور از مشکلات سپری کنند.

شماری از شهروندان می‌گویند که خصوصی شدن پارک‌ها باعث شده تا آن‌ها دیگر به آن‌جا نروند.

ورود رایگان به‌پارک‌ها خواست اصلی این شهروندان است و آنان از ادامه‌ی روند خصوصی‌سازی پارک‌ها نگرانند.

این شهروندان می‌گویند: “بسیاری از افراد به‌خاطر بی‌پولی نمی‌توانند به‌پارک‌ها بروند و تنها سرمایه‌داران است که می‌روند و این امر برای افراد طبقه پایین مأیوس کننده می‌باشد”.

شهروندان از سر و سامان گرفتن و بازسازی پارک‌ها ابراز خشنودی می‌کنند و می‌گویند حکومت باید از مقدار مالیه‌یی که می‌گیرد به بازسازی این پارک‌ها بپردازد.

غلام رسول عظیمی مسئول بخش فرهنگی شهرداری می‌گوید دولت پولی را که قبلاً بر روی پارک‌ها سرمایه‌گذاری می کرد، حالا بر روی پروژه‌های انکشافی دیگری به مصرف می‌رساند.

به گفته‌ی او تنها ۴ پارک به بخش خصوصی سپرده شده است که این پارک‌ها بعد از چند سال دوباره به اختیار دولت قرار می‌گیرد.

به گفته برخی از مردم و استادان دانشگاه واگذاری پارک‌ها به بخش خصوصی و گرفتن ورودی توسط آنان، جفای بزرگی به حق ان عده از شهروندانی ست که توان پرداخت پول ورودی را ندارند

لایقه صداقت استاد دانشکده حقوق در دانشگاه هرات میگوید حکومت مکلف است تا خدمات عمومی مانند پارک ها را ایجاد کند و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهد.

او می‌گوید: “مشکل اساسی این است که تعداد زیادی از شهروندان توان پرداختن پول برای پارک رفتن را ندارد و به همین خاطر باید بیشتر پارک‌ها باید آزاد، رایگان و عمومی باشد”.

از مهم‌ترین پارک‌های شهر هرات می‌توان از تخت سفر، باغ ملت، ترقی و پارک پشتون‌پل نام برد که قدمت برخی از آن‌ها به یک قرن می‌رسد و شهروندان زیادی جهت تفریح به این پارک‌ها می‌روند.

 

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد