در یک‌سال گذشته دست‌کم از یک‌صد حمله تروریستی در ولایت هرات جلوگیری شده است و مسؤلان محلی هرات می‌گویند در پیوند به این پرونده‌ها، صدها تن شناسایی و بازداشت شده اند. نبود امنیت کامل، سلاح‌های غیر قانونی در نزد افراد غیر مسئول، اختطاف‌ها و سرقت‌های مسلحانه، از نگرانی‌های است که همواره مردم و مسئولان با […]

در یک‌سال گذشته دست‌کم از یک‌صد حمله تروریستی در ولایت هرات جلوگیری شده است و مسؤلان محلی هرات می‌گویند در پیوند به این پرونده‌ها، صدها تن شناسایی و بازداشت شده اند.

نبود امنیت کامل، سلاح‌های غیر قانونی در نزد افراد غیر مسئول، اختطاف‌ها و سرقت‌های مسلحانه، از نگرانی‌های است که همواره مردم و مسئولان با آن‌ها دست و گریبان‌گیر هستند.

با این وجود مسئولان محلی هرات می‌گویند که در یک‌سال توانسته اند که دست‌کم از یک‌صد حمله تروریستی در شهر و ولسوالی‌ها جلو گیری کنند.

محمد آصف رحیمی والی هرات می‌گوید که از یک‌سال به این طرف توانسته‌ اند که چندین گروه اختطاف‌گر و شبکه‌های هراس افگن را منحل سازند.

در همین‌حال مسئولان محلی هرات می‌گویند که بیش از ۲۵۰۰ تن را به اتهام مسائلی مثل قتل، اختطاف، حمل سلاح غیر قانونی، ترور نظامیان و غیر نظامیان و سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفوی دست‌گیر و به پنجه قانون سپرده اند.

سریال اختطاف و نبود امنیت کامل سال‌هاست که در این شهر ادامه دارد تا جایی‌که حتی مسئولان حکومتی هم این‌را اعتراف و در باره‌اش سخن می‌زنند.

اخیراً عبدالله عبداالله رئیس اجراییه کشور درجریان سفرش به ولایت هرات، به مردم اطمینان داد که جلسه نظامی برگزار می‌کند تا که اوضاع امنیتی این ولایت را بررسی و راهی برای پایان این سریال‌ها بیابد.

ترور نیروهای امنیتی و افراد با نفوذ، سرقت‌های مسلحانه، رویدادهای آدم‌ربایی و آمار نسبتاً بلند جرایم جنایی در هرات، همواره از انتقادهای فعالان مدنی و مردم بوده است.

دولت علی‌رغم برنامه‌های متعدد، اما هیچ‌گاه موفق به کنترول کامل اوضاع نشده است.

با این همه، هرات در ماه‌های اخیر اوضاع امنیتی ایده‌آل نداشته است.

گزارشگر: قدرت الله حمیدی

ویراستار: محمد احمدی

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد