زلزله‌ای به بزرگی ۷.۸ محدوده‌ای بزرگ در جنوب شرق ترکیه و در نزدیکی مرز این کشور با سوریه را لرزاند و تاکنون براساس گزارش‌ها دست کم ۸۰۰ کشته به جا گذاشته است. کانون این زلزله به گزارش سازمان زلزله‌نگاری آمریکا در ۲۳ کیلومتری شرق نورداغی در ۲۴.۱ کیلومتری عمق زمین بوده است. ۱۱ دقیقه بعد […]

زلزله‌ای به بزرگی ۷.۸ محدوده‌ای بزرگ در جنوب شرق ترکیه و در نزدیکی مرز این کشور با سوریه را لرزاند و تاکنون براساس گزارش‌ها دست کم ۸۰۰ کشته به جا گذاشته است.

کانون این زلزله به گزارش سازمان زلزله‌نگاری آمریکا در ۲۳ کیلومتری شرق نورداغی در ۲۴.۱ کیلومتری عمق زمین بوده است.

۱۱ دقیقه بعد از این زلزله، پس لرزه‌های قوی در مرکز ترکیه حس شده و از جمله زلزله دیگری به بزرگی ۶.۷ این منطقه را لرزانده است.

در ترکیه، مقامات تاکنون کشته شدن بیش از ۲۸۴ نفر را در ۱۰ شهر این کشور از جمله دیاربکر را تایید کرده‌ و تعداد مجروحان را ۲ هزار ۳۲۳ نفر اعلام کرده‌اند.

وزارت صحت سوریه در آخرین به روز رسانی آمار این زلزله گفته است که ۳۸۰ نفر در ولایت‌های حلب، لاذقیه، حماه و طرطوس در این کشور کشته و بیش از ۶۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

گروه نجات کلاه سفیدها که در مناطق شمال غرب سوریه که تحت کنترل دولت مرکزی نیست، فعالیت می‌کنند هم در توییتر اعلام کرده که دست کم ۱۴۷ نفر در این قسمت‌ها کشته شده‌اند.

بیم آن می‌رود که تعداد کشته‌ها در ساعات آینده به شدت افزایش یابد.

شهروندان مناطق هم مرز با ترکیه از جمله عراق، لبنان و سوریه نیز این زلزله را حس کرده‌اند.

دسته بندی: خبرها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد