چهره‌های ژولیده و جسم ناتوان‌شان، روایت از داستان‌های تلخ و دشوار زندگی دارد؛ تلخی‌هایی که تنها با معیوبیت و معلولیت تمام نمی‌شود بلکه نداشتن پدر و مادر و حتی عدم آگاهی از هویت‌شان، هر روز چین و چروک‌های پیشانی‌شان را بیشتر می‌کند. اینجا آسایشگاه و پرورشگاه “پیر هرات” است، مرکزی که از ۶۰ معلول جسمی […]

چهره‌های ژولیده و جسم ناتوان‌شان، روایت از داستان‌های تلخ و دشوار زندگی دارد؛ تلخی‌هایی که تنها با معیوبیت و معلولیت تمام نمی‌شود بلکه نداشتن پدر و مادر و حتی عدم آگاهی از هویت‌شان، هر روز چین و چروک‌های پیشانی‌شان را بیشتر می‌کند.

اینجا آسایشگاه و پرورشگاه “پیر هرات” است، مرکزی که از ۶۰ معلول جسمی و ذهنی مراقبت می‌کند.

حالا در یک روز آفتابی و نسبتآ گرم زمستان، برای شماری که توانایی نشستن روی ویلچر را دارند فرصت داده تا کنارهم باشند.

تیم امدادرسان به رهبری پروفیسور سکینه یعقوبی، مادر آموزش و پرورش افغانستان به سراغ این قشر محروم جامعه رفته تا با این کمک‌ها لبخند را بر لبان شان جاری کند.

احسان احمد ساحل، مشاور علمی پروفیسور سکینه یعقوبی گفت:” به بذل همت پروفیسور سکینه یعقوبی هر سال در چند نوبت کمک‌هایی به بنیاد خیریه “پیر هرات” صورت می‌گیرد و امسال هم مواد غذایی و البسه زمستانی برای این افراد توزیع شد”.

در پرورشگاه پیر هرات ۱۵۸۰ تن تحت پوشش خدمات آموزشی و پرورش قرار دارند.

شب و روزهای سرد زمستان و کمبود مواد غذایی چالشی است که سالهاست سد راه این چنین مراکزی قرار گرفته است.

شکوفه یزدانی، مسئول مراکز آموزشی انستیتوت آموزشی افغان گفت:” این افراد هم توانایی جسمی ندارند و هم توانایی اقتصادی ندارند؛ لطف خدا شامل حال همه شود و خداوند به هرکسی که به نیازمندان کمک می‌کند خیر بدهد. امروز ما به این بنیاد سر زدیم تا مواد غذایی شامل برنج، روغن، شکر، لوبیا و نخود و البسه آوردیم تا لبخند و شادی برای‌شان به ارمغان آورده باشیم”.  

بسته‌های مواد غذایی و البسه زمستانی از جمله کمک‌هایی است که توسط بانو پروفیسور سکینه یعقوبی، مادر آموزش و پرورش افغانستان برای افراد تحت پوشش پرورشگاه “پیر هرات” اهدا شد.

عبدالرحیم رادمنش، مسئول بخش مددکاران پرورشگاه پیرهرات با استقبال از این کمک‌ها گفت:” بانو پروفیسور سکینه یعقوبی، ملکه مهربانی، جزء غنیمت های روزگار هستند؛ ما از بانو در خانه‌ی دل‌ها (پرورشگاه پیر هرات) اینگونه تعریف می‌کنیم که اگر حمایت ایشان نبود و تیم همکارشان در کنار ما و بچه‌ها نبودند ما بخش خوابگاه “پیرهرات” را فعال نمی‌کردیم”.

سالها است که انستیتیوت آموزشی افغان «AIL» به رهبری پروفیسور سکینه یعقوبی، مادر آموزش و پرورش افغانستان در کنار راه‌اندازی برنامه‌های کمکی، در روند نگهداری، آموزش و صحت معلولین، نابینایان، اطفال و کودکان بی‌سرپرست کمک‌های انسان‌دوستانه انجام داده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد