سلیم رسولی، رئیس بیمارستان‌های کابل بیان کرد که در نتیجه انفجار در جلو دروازه دادگاه عالی افغانستان دست کم ۲۰ نفر کشته و ۴۵ نفر زخمی شده‌اند. مقامات حوزه نهم پلیس کابل چنین گفتند که یک مهاجم انتحاری امروز در ساعاتی که کارمندان دادگاه عالی افغانستان مرخص می‌شدند، مواد منفجره خود را در جلو دروازه […]

سلیم رسولی، رئیس بیمارستان‌های کابل بیان کرد که در نتیجه انفجار در جلو دروازه دادگاه عالی افغانستان دست کم ۲۰ نفر کشته و ۴۵ نفر زخمی شده‌اند.

مقامات حوزه نهم پلیس کابل چنین گفتند که یک مهاجم انتحاری امروز در ساعاتی که کارمندان دادگاه عالی افغانستان مرخص می‌شدند، مواد منفجره خود را در جلو دروازه این دادگاه منفجر کرد.

پیشتر اسماعیل کاووسی، سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان گفت که در نتیجه انفجار در نزدیکی دادگاه عالی افغانستان ۵ نفر کشته و ۱۷ نفر زخمی به بیمارستان وزیر اکبر خان کابل انتقال داده شده است.

آقای کاووسی گفت شماری زخمی نیز به بیمارستان نظامی سردار محمد داوود خان انتقال داده شده ولی شمار دقیق آنها را مشخص نکرد.

پلیس کابل گفت که انفجار در حوزه ۹ رخ داده و تیم بررسی اکنون به محل حادثه رفته است.

مقامات حوزه نهم پلیس کابل به بی‌بی‌سی گفتند که یک مهاجم انتحاری امروز در ساعاتی که کارمندان دادگاه عالی افغانستان مرخص می‌شدند، مواد منفجره خود را در جلو دروازه این دادگاه منفجر کرد.

در حالی که بستگان وحشت‌زده کارمندان دادگاه عالی افغانستان در نزدیکی محل گرد آمده‌اند، پلیس خیابان‌های منتهی به دادگاه عالی را بسته و آمبولانس‌ها مشغول انتقال اجساد کشته شدگان و زخمی‌ها به بیمارستان‌های کابل هستند.

ساختمان دادگاه عالی افغانستان در جاده‌ای که فرودگاه کابل را به سفارت آمریکا وصل می‌کند، واقع شده و منطقه شدیدا حفاظت شده به شمار می‌رود.

ماه گذشته دو بمبگذار انتحاری به ساختمان اداری پارلمان افغانستان حمله کردند که در نتیجه آن ۳۰ نفر کشته و ۸۰ نفر زخمی شدند.

ساختمان دادگاه عالی افغانستان در جاده‌ای که فرودگاه کابل را به سفارت آمریکا وصل می‌کند، واقع شده و منطقه شدیدا حفاظت شده به شمار می‌رود

هنوز کسی مسئولیت حمله امروز را به عهده نگرفته است ولی گروه طالبان در گذشته دادگاه عالی افغانستان را هدف قرار داده‌اند.

در حمله این گروه در سال ۲۰۱۳ به در ورودی دادگاه عالی ۱۵ غیرنظامی کشته شدند.

در آن زمان گروه طالبان هشدار داد که اگر دادگاه‌های افغانستان به محاکمه اعضای این گروه ادامه بدهند، مهاجمان آنها بازهم به دادگاه‌ها حمله خواهند کرد.

دیروز سازمان ملل متحد اعلام کرد که افغانستان در سال ۲۰۱۶ بیشترین تلفات را تجربه کرده است.

در این سال حدود ۱۱۵۰۰ غیرنظامی افغان کشته یا زخمی شده‌اند که یک سوم آن کودکان بوده‌اند و عامل قسمت اعظم آن گروه طالبان خوانده شده است.

دسته بندی: سیاسی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد