انستیتیوت آموزشی افغان «AIL» امروز، نشستی‌را تحت عنوان حقوق شهروندی برای بیش از ۶۰ تن از جوانان برگزار کرد. حقوق شهروندی ابعاد گسترده ای دارد که از جمله حق حیات، تحصیل، دسترسی به امکانات رفاهی و صحی از حقوق شهروندی به‌حساب می‌آیند. احسان ساحل هماهنگ کننده‌ی عمومی انستیتیوت علمی آموزشی«ail» می‎گوید که یکی از اهداف […]

انستیتیوت آموزشی افغان «AIL» امروز، نشستی‌را تحت عنوان حقوق شهروندی برای بیش از ۶۰ تن از جوانان برگزار کرد.

حقوق شهروندی ابعاد گسترده ای دارد که از جمله حق حیات، تحصیل، دسترسی به امکانات رفاهی و صحی از حقوق شهروندی به‌حساب می‌آیند.

احسان ساحل هماهنگ کننده‌ی عمومی انستیتیوت علمی آموزشی«ail» می‎گوید که یکی از اهداف این مرکز، رشد آگاهی جوانان برای انسجام جامعه می‌باشد.

او می‎گوید: “انستیتیوت آموزشی افغان امسال در نظر دارد نشست‌های مختلف تحت نام‎های شهروند خوب، تطبیق قانون، موضوعات دموکراسی و دموکراتیک، حقوق‌بشر، محو خشونت علیه زنان و سایر برنامه‎های که برای جامعه نیاز باشد”.

انستیتیوت آموزشی افغان، بیش از ۲۲ سال است که در راستای آموزش ، صحت و آگاهی‎دهی برای مردم ۱۶ ولایت فعالیت دارد و در کارنامه‌اش ثبت می‌‎باشد.

سال گذشته این مرکز نزدیک به ۸۰۰ برنامه را در سرتاسر کشور برگزار کرده که به گفتۀ آقای ساحل، بیش از ۱۰۰ برنامه‌شان برای رشد جوانان بوده‌‎است.

او می‎گوید: “سال گذشته حدود ۸۰۰ برنامۀ خورد و بزرگ در سرتاسر کشور تطبیق کردیم که حدود ۱۰۰ برنامه‌اش مربوط به‎جوانان بوده‌است”.

با این وجود جوانانی‌که در نشست حقوق شهروندی اشتراک کرده‌اند، ابراز خرسندی می‌کنند و از برگزار کنندگان می‌خواهند که این برنامه‌ها را به‌صورت دوام‌دار ادامه دهند.

بر اساس آمارها بیشتر جوانان و دانش‌آموزان از حقوق شهروندی خود اطلاع ندارند.

مسئولان معارف ولایت هرات برگزاری این نشست‌ها را به‌فال نیک گرفته و می‌گویند که مسئولان مراکز آموزشی، مکلف اند تا برای آموزگاران خود نیز این چنین نشست‌هایی را دایر کنند.

سلطان سبزواری، آمر هماهنگی و نظارت تعلیمی اداره معارف هرات می‌گوید بر اساس ارزیابی‌ها، دانش‌آموزان از حقوق شهروندی خود اطلاعات چندانی ندارند.

با این وصف برگزار کنندگان نشست امروز می‌گویند که در نظر دارند امسال برای شمار زیادی از جوانان چنین برنامه‌هایی را برگزار کنند.

دسته بندی: اجتماعی, فرهنگی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد