ده‌ها بانوی نارنجی پوش صبح امروز مسافتی را از درب‌ملک تا چهار راهی آمریت شهر هرات در یک حشر عمومی با هم‌کاری شهرداری هرات پاک کردند. آنان هدف خودشان را از این‎کار سهیم شدن همه در پاکی شهر می‌خوانند. آنان می‎گویند: “این امر این پیام را می‌رساند که همه در پاک‎سازی شهر سهم دارند، وقتی […]

ده‌ها بانوی نارنجی پوش صبح امروز مسافتی را از درب‌ملک تا چهار راهی آمریت شهر هرات در یک حشر عمومی با هم‌کاری شهرداری هرات پاک کردند.

آنان هدف خودشان را از این‎کار سهیم شدن همه در پاکی شهر می‌خوانند.

آنان می‎گویند: “این امر این پیام را می‌رساند که همه در پاک‎سازی شهر سهم دارند، وقتی می‎گوییم که زنان و مردان باهم برابر هستند، تنها رفاه وآسایش را شامل نمی‌شود و ما در تمام برنامه‌ها در کنار برادران خود سهیم هستیم”.

با وجود همه مشکلاتی که فراروی زنان است، ولی فعالیت‌های زنان در شهر هرات، روز به روز در حال گسترش است و این امر بسیاری از زنان را نسبت به آینده خوشبین کرده است.

به گفتۀ این بانوان، بانوان هراتی در این اواخر فعالیت‎های اجتماعی زیادی انجام می‎دهند که این امر ما را نسبت به آینده خوشبین ساخته است و کم کم می‎توانیم که جای خود را بیشتر از این باز نماییم”.

دیدگاه مردانی که در صحنه پاک کاری حضورداشتند نیز نسبت به این کار مثبت می‎باشد و می‎گویند: “شهر هرات شهر علم و فرهنگ است و زنان هم می‎توانند دوشادوش مردان در پاک‎سازی شهر و سایر برنامه‎ها سهم بگیرند”.

این بار اول نیست که زنان در هرات دست به‎حشر عمومی وفعالیت‎های شهری می‌زنند، چندی قبل نیر بانوان ایستگاه اتوبوسی را که از کار افتاده بود، با پول و بازوان خویش بازسازی کردند.

 

 

 

 

 

 

دسته بندی: اجتماعی, فرهنگی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد