بعد از مدت طولانی امروز فرماندهی پلیس هرات در یک نشست خبری از بازداشت ۴۵۰ تن به اتهام جرایم مختلف طی سه ماه گذشته خبر داد. غلام سنایی استانکزی، فرمانده پلیس هرات می گوید این افراد به اتهام جرایم مختلفی بازداشت شده اند که دوسیه های شان ترتیب شده و به نهاد های عدلی وقضایی […]

بعد از مدت طولانی امروز فرماندهی پلیس هرات در یک نشست خبری از بازداشت ۴۵۰ تن به اتهام جرایم مختلف طی سه ماه گذشته خبر داد.

غلام سنایی استانکزی، فرمانده پلیس هرات می گوید این افراد به اتهام جرایم مختلفی بازداشت شده اند که دوسیه های شان ترتیب شده و به نهاد های عدلی وقضایی فرستاده شده است.

او گفت:” ۲۰ عدد بمب دستی، سه پایه مخابره، دوپایه دوربین و ۵۰ عراده موتر از مجرمان جرایم بدست آمده است و ۶۵ عراده موتورسکلیست بدست آمده است”.

ترور، فروش مواد مخدر، آدم ربایی و سرقت های مسلحانه از جمله ناامنی هایی است که شهروندان و اعضای شورای ولایتی هرات نسبت به آن نگران اند.

شهروندان هرات بر خلاف گفته های مسئولان امنیتی می گویند که سرقت ها نه تنها که کاهش نیافته بلکه در ولسوالی ها هم چشمگیر شده است.

توریالی طاهری، معاون شورای ولایتی هرات فداکاری نیروهای امنیتی را ستایش می کند اما می گوید که اقدامات بسنده نیست و پلیس باید جدیت بیشتری برای تامین امنیت شهر روی دست گیرد.

او گفت:” روزانه دستکم ۳۰ شکایت به شورای ولایتی می رسد و به برخی از موضوعات که مه به پلیس معرفی میکنیم رسیدگی میکنند و برخی از موضوعات اجرات نمی شود و وقتی که اجرا نشود و پلیس نتواند که سارق را دستگیر کند مردم هم از شورا و پلیس فاصله می گیرد”.

اما مسئولان فرماندهی پلیس هرات می گویند که گراف جرایم و سرقت های مسلحانه نسبت به سال قبل کاهش یافته و بدنبال دستگیری دیگر گروه های سارق و اخلال گر هستند.

آنچه که پلیس ادعا میکند، سال قبل توانسته دست کم ۳ هزار تن را به اتهام جرایم مختلف دستگیر کند.

ویراستار: محمد احمدی

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد