شماری از شهروندان از اشتباه ثبت شدن نام و مشخصات‌شان در شناس‌نامه‌های برقی و دوندگی‌های پس از آن و ماندن در صف‌های طولانی شکایت دارند. همزمان شورای ولایتی هرات، کم‌بود مراکز توزیع و ثبت نام آنلاین شناس‌نامه‌های برقی به‌دست افراد غیر متخصص را از چالش‌های جدی پیش پای این بخش می‌داند. حکومت از چندی بدینسو […]

شماری از شهروندان از اشتباه ثبت شدن نام و مشخصات‌شان در شناس‌نامه‌های برقی و دوندگی‌های پس از آن و ماندن در صف‌های طولانی شکایت دارند.

همزمان شورای ولایتی هرات، کم‌بود مراکز توزیع و ثبت نام آنلاین شناس‌نامه‌های برقی به‌دست افراد غیر متخصص را از چالش‌های جدی پیش پای این بخش می‌داند.

حکومت از چندی بدینسو استفاده از شناس‌نامه‌های کاغذی را محدود کرده و شهروندان را تشویق به گرفتن شناسنامه های برقی کرده.

این روند، اما تا هنوز چالش‌های خود را دارد.

حکمت الله حبیبی، رییس احصاییه و معلومات هرات در پاسخ به این شکایت‌ها، اما بر ارایه سریع و دقیق خدمات برای دریافت‌کنندگان شناس‌نامه‌های برقی تأکید می‌کند.

آقای حبیبی در حالی از ارایه خدمات برای مراجعین شناس‌نامه‌ها سخن می‌گوید که شورای ولایتی این روند را با مشکلات و چالش‌های زیادی بر می‌شمرد.

کبیر ایثار، عضو شورای ولایتی هرات، می‌گوید که نزدیک به ۵ ماه است که ۲۲۰ کارمند اداره احصاییه و معلومات حقوق دریافت نکرده‌اند و این کارمندان با مشکلات زیاد اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

آقای کبیر، همچنان خواهان افزایش مراکز توزیع شناس‌نامه‌های برقی در هرات است.

 او می‌گوید هم اکنون ۶ مرکز فعال است که پاسخ‌گوی جمعیت هرات نیست و در بسا موارد تا ۲۰۰۰ هزار نفر سر صف منظر می‌مانند.

ثبت اشتباهی نام و مشخصات در تذکره‌ها و اسناد در افغانستان داستانی درازدامن دارد.

موضوعی که همواره سرگردانی‌ها و مشکلات زیادی را برای شهروندان به بار می‌آورد.

آقای ایثار ثبت نام انلاین شناس‌نامه‌های برقی در هر گوشه و کنار شهر بدست افراد غیر متخصص را دلیل اصلی این امر می‌داند.“یک نفری که کفش رنگ می‌دهد می بینیم که تابلو می‌زند ثبت تذکره الکترونیکی! چتری گذاشته در داخل پیاده‌رو و با یک لپتاپ ثبت نام می‌کند. هر کسی ثبت میکند. دقت در ثبت هویت مردم نمی‌شود.”

رییس اداره احصاییه و معلومات هرات، اما ثبت نام شناس‌نامه‌های برقی را وظیفه خود افراد می‌داند و صحبت‌های آقای ایثار را رد می‌کند.“در هر خانواده‌یی کسی هست که به انترنت و موبایل هوشمند دسترسی داشته باشد تا ثبت نام کند.”

نزدیک به دو سال است که روند ثبت نام و توزیع شناس‌نامه‌های برقی در هرات آغاز شده.

این روند از ابتدا تا کنون با انتقادها و شکایات زیادی همراه بوده؛ از کندی کار تا ثبت هویت اقوام که چندی پیش خبر ساز شد.  

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد