انجمن خوشنویسان هرات امروز نمایشگاهی از آثار گرانبهای خطاطان هرات را برپا کرد. این نمایشگاه با همکاری دفتر تیکا، در تالار علامه سلجوقی هرات برپا شده و در آن ۴۵ اثر نفیس به دید همگان گذاشته شده است. میر ولی احمد صبری، رئیس انجمن خوشنویسان هرات برپایی این نمایشگاه را به فال نیک گرفته و […]

انجمن خوشنویسان هرات امروز نمایشگاهی از آثار گرانبهای خطاطان هرات را برپا کرد.

این نمایشگاه با همکاری دفتر تیکا، در تالار علامه سلجوقی هرات برپا شده و در آن ۴۵ اثر نفیس به دید همگان گذاشته شده است.

میر ولی احمد صبری، رئیس انجمن خوشنویسان هرات برپایی این نمایشگاه را به فال نیک گرفته و گفته که آثار خطاطان هرات در منطقه بی نظیر است.

او خواهان برپایی نمایشگاه های خطاطی به بیرون از کشور نیز شد.

او گفت:” من اطمینان می دهم که خطاطان هرات توانایی برگزاری نمایشگاه های خارج از کشور را دارند و در حال حاضر نمونه ی از تابلوهای انجمن هرات در کابل و در یک کتاب در مشهد ایران چاپ شده با ۳۵ خطاطی جهان اسلام که برای ما افتخار است”. 

همزمان خطاطان هرات میگویند که سالانه ۳۰۰ اثر گرانبها با مضامین اسلامی، عرفانی در هرات خلق می شود که با هنرهای مینیاتوری و تذهیب آراسته هستند.

آنان نیز خواهان حفظ این هنر و برپایی نمایشگاه ها در بیرون از مرزها هستند.

نام هرات جدا از باستانی بودنش، با هنرمندان هنرهای اسلامی و نقاشی گره خورده است.

در حال حاضر بیش از ۲۵ نوع خط در این ولایت توسط هنرمندان خطاطی می شود.

جاوید ضرغام، آمر فرهنگ و هنر اداره اطلاعات و فرهنگ هرات می گوید که برای برپایی نمایشگاههای خطاطی در بیرون از کشور و اشتراک خطاطان برنامه هایی روی دست است.

او گفت:” در برنامه های خطاطان هماهنگی های اداره اطلاعات وفرهنگ بوده و قرار است در سال ۱۴۰۰ پیشنهاداتی به وزارت بدهیم تا در نمایشگاه هایی که در بیرون از کشور دایر می شود آثار خوشنویسان هرات هم شامل باشد”.

سال گذشته خطاطان هرات در نمایشگاهی در کشور ترکیه اشتراک کردند.

علی ارغون چنار، مسئول دفتر تیکا درهرات می گوید که قرار است در آینده نزدیک دومین دور، نمایشگاه خطاطی را در کشور ترکیه با حضور خطاطان هرات برپا کنند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد