۱۷۵۰ تن از بازگشت‌کنندگان و بی‌جاشده‌های داخلی در ۲ سال گذشته از پروژه چشم انداز اقتصادی از طریق زنجیره ارزش مرغ‌داری در هرات مستفید شدند که ۹۰ درصد آنان زنان هستند. احمد کامران حکمتی، رییس برنامه‌های موسسه دست‌به‌دست در افغانستان که این پروژه را تطبیق کرده می‌گوید که در این طرح خانمهای خانه آموزش مرغ‌داری […]

۱۷۵۰ تن از بازگشت‌کنندگان و بی‌جاشده‌های داخلی در ۲ سال گذشته از پروژه چشم انداز اقتصادی از طریق زنجیره ارزش مرغ‌داری در هرات مستفید شدند که ۹۰ درصد آنان زنان هستند.

احمد کامران حکمتی، رییس برنامه‌های موسسه دست‌به‌دست در افغانستان که این پروژه را تطبیق کرده می‌گوید که در این طرح خانمهای خانه آموزش مرغ‌داری در سطح ایجاد فارمهای خانگی را دیده‌اند.

وی همچنین می‌گوید که ۳۲۰ خانواده بی‌جاشدگان که از پی‌آمدهای کرونا متضرر شده‌اند نیز در برابر کار کمک‌هایی را دریافت کرده‌اند.

۹۰ درصد از مستفدین این پروژه زنان بوده‌اند و هر کدام ۲۵ مرغ و تمام امکانات و لوازم نگهداری و غذای آن را هم دریافت کرده‌اند.

این پروژه در ولسوالی‌های انجیل، گذره، کروخ و محلات اطراف شهر تطبیق شده است.

هرات همه‌ساله میزبان شمار زیادی از بی‌جاشدگان داخلی و بازگشت‌کنندگان است.

در سال مالی ۹۹ بیش از نیم میلیون تن بگونه داوطلبانه و اجباری از ایران وارد هرات شدند و هم اکنون ۱۴۰ هزار خانواده بی‌جاشده داخلی نیز در این ولایت ساکن شده‌اند.

احمد جاوید نادم، رییس اداره مهاجران و بازگشت‌کنندگان می‌گوید که در سال مالی گذشته برای ۱۲۰ هزار خانواده بی‌جا شده انواع مساعدتهای مالی و فن و حرفه صورت گرفته است.

این کمک‌ها و پروژه‌ها با آن که با استقبال خانواده‌های بی‌جا شده هم رو به رو شده، اما با انتقادهایی نیز همراه بوده است.

هرچند این پروژه می‌تواند برای زنان خانه‌دار و بی‌سواد مفید باشد، اما  سکینه حسینی عضو شورای ولایتی هرات تأکید می‌کند که باید برنامه‌های درازمدت و ریشه‌یی روی دست گرفته شود.

هرات در حالی با سیلی از بازگشت کنندگان و بی‌جاگان داخلی روبرو شده که به گفته والی هرات جمعیت این ولایت به بیش از ۵ میلیون رسیده و امکانات موجود پاسخ‌گوی نیازهای شهروندان نیست.

خشک‌سالی و جنگ پای بی‌جاشدگان را به هرات کشانده و چرخ زندگی‌شان وابسته به کمک‌های بشردوستانه شده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد