محمد آصف کبیر، معاون ریاست صحت عامه هرات می گوید که ۱۲ هزار دوز واکسن هندی را در قدم اول ۶ هزار کارمند صحی بخش دولتی و خصوصی دریافت می‌کنند. به گفته آقای کبیر میزان معافیت این واکسن، بیشتر از ۹۰ درصد است. هرات پس از کابل و ۱۰ ولایت دیگر واکسن کرونا را دریافت […]

محمد آصف کبیر، معاون ریاست صحت عامه هرات می گوید که ۱۲ هزار دوز واکسن هندی را در قدم اول ۶ هزار کارمند صحی بخش دولتی و خصوصی دریافت می‌کنند.

به گفته آقای کبیر میزان معافیت این واکسن، بیشتر از ۹۰ درصد است.

هرات پس از کابل و ۱۰ ولایت دیگر واکسن کرونا را دریافت کرده و قرار است در ظرف یک ماه دیگر دوز دیگر واکسن بر این ۶ هزار تن زده شود.

هر چند آقای کبیر بر واکسیناسیون عادلانه بین تمام قشرهای جامعه تأکید می‌کند؛ اما درد سرهای رساندن واکسن از همین حالا به عنوان یک دل‌نگرانی جدی مطرح است.

سید اشرف سادات، از کنشگران مدنی هرات، نگران نفوذ گروهها و زورمندان در تطبیق عادلانه واکسن کروناست.“متأسفانه همیشه روندهایی که عام بوده با چالش برخورده. این نگرانی وجود دارد که بعضی افراد اعمال نفوذ کنند و باز واکسین کرونا در اختیار اشخاص و افراد و خانواده‌های زورمندان قرار بگیرد.”

واکسن کرونا آخرین و جدیدترین واکسن ساخت بشر است.

وزارت صحت عامه اعلام کرده که قصد دارد برای ۶۰ درصد جمعیت کشور واکسن فراهم کند. این وزارت مدعی شده که با تطبیق این برنامه، افغانستان به ایمنی همه‌گانی در برابر ویروس کرونا خواهد رسید. از آغاز همه گیری کرونا تاکنون، ۹ هزار و ۲۲۲ تن در هرات به این ویروس آلوده شده‌اند که از این میان ۸ هزار و ۸۰۲ تن دوباره بهبود یافته و ۴۳۱ نفر دیگر جان خود را از دست داده‌اند.

گزارش‌گر: جواد محمدی

دسته بندی: اجتماعی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد