موارد مرمی‌خوردگی و چاقوخوردگی طی ماه‌های اخیر در هرات افزایش یافته است. نزدیک به ۲۲۰۰ مورد چاقو خوردگی و مرمی‌خوردگی در هرات در ۱۰ ماه پسین به ثبت رسیده است. محمد ابراهیم محمدی، مسوول هرات آمبولانس می‌گوید که در این اواخر تیم او زخمی‌ها و کشته‌های بیشتری را نسبت به گذشته به دلیل جراحت و […]

موارد مرمی‌خوردگی و چاقوخوردگی طی ماه‌های اخیر در هرات افزایش یافته است.

نزدیک به ۲۲۰۰ مورد چاقو خوردگی و مرمی‌خوردگی در هرات در ۱۰ ماه پسین به ثبت رسیده است.

محمد ابراهیم محمدی، مسوول هرات آمبولانس می‌گوید که در این اواخر تیم او زخمی‌ها و کشته‌های بیشتری را نسبت به گذشته به دلیل جراحت و یا کشته شدن بر اثر چاقوخوردگی و مرمی‌خوردگی انتقال داده است.

همزمان آمارهای بخش عاجل شفاخانه حوزه‌یی هرات نیز آمار بلندی را نشان می‌دهد.

فرهاد افضلی، مسوول بخش عاجل شفاخانه حوزه‌یی هرات می‌گوید که در ۱۰ ماه پسین نزدیک به ۲۲۰۰ مورد چاقو خوردگی و مرمی‌خوردگی در این بخش به ثبت رسیده است.“۱۴۰ تا ۱۶۰ مورد چاقوخوردگی و ۶۰ تا ۸۰ مورد هم مرمی‌خوردگی در هر ماه داریم.”  

بر پایه آمارهای پولیس هرات، در ۱۰ ماه گذشته بیش از ۲۶۰۰ تن به ظن جرایم گوناگون از جمله استفاده از سلاحهای گرم و سرد بازداشت شده‌اند.

عبدالاحد ولیزاده، سخنگوی پولیس هرات، می‌گوید کسانی که از سلاح‌های گرم و سرد مانند چاقو، کارد و ساتور استفاده می‌کردند با برخورد جدی پولیس روبه‌رو شده‌اند.

دزدی‌های مسلحانه و افزایش مرمی خوردگی و چاقو خوردگی همواره در هرات خبرساز بوده و نگرانی‌های جدی‌یی را خلق کرده است.

سید اشرف سادات، از کنشگران مدنی هرات موجودیت سلاحهای گرم غیر قانونی نزد افراد غیر مسوول و خرید و فروش آزادانه سلاح‌های سرد در بازار را دلیل اصلی افزایش مرمی‌خوردگی و چاقو خوردگی در هرات می‌داند.

بر پایه برخی گزارش‌ها قاچاق سلاح به حوزه غرب در این اواخر افزایش یافته و از سویی هم خرید و فروش آزادانه سلاح‌های سرد و رایج شدن اسباب‌بازی‌های جنگی، همگی دست به دست هم داده و چرخه خشونت را تولید می‌کند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد