آموزگاران کشور بویژه هرات انتظار دارند تا با اجرای طرح یکسان سازی معاش کارمندان دولتی، بیش از این در تامین نیازهای خانواده های شان با مشکل مواجه نشوند. طرحی که براساس آن معاش کارمندان پایین‌رتبه افزایش و معاش کارمندان بلندرتبه کاهش خواهد یافت. آموزگاران مکتب های دولتی در هرات در یک تجمع اعتراضی تاکید می […]

آموزگاران کشور بویژه هرات انتظار دارند تا با اجرای طرح یکسان سازی معاش کارمندان دولتی، بیش از این در تامین نیازهای خانواده های شان با مشکل مواجه نشوند.

طرحی که براساس آن معاش کارمندان پایین‌رتبه افزایش و معاش کارمندان بلندرتبه کاهش خواهد یافت.

آموزگاران مکتب های دولتی در هرات در یک تجمع اعتراضی تاکید می کنند که باید در بودجه سال پیش رو، معاش کارمندان دولتی یکسان شود.

به گفته آنها تنها اجرای طرح یکسان سازی معاش ها می تواند عدالت را در حق آموزگاران تامین کند.

در حال حاضر معاش آموزگاران معارف از ۷۵۰۰ افغانی شروع تا ۱۳ هزار افغانی در نظر گرفته شده است.

محمد صابرمشعل، رئیس اتحادیه معلمان هرات می گوید که تنها این خواسته از سوی آموزگاران هرات مطرح نشده بلکه در تمام ولایات کشور، آموزگاران خواستار افزایش معاش از سوی حکومت هستند.

او گفت:” خوشبختانه در تمامی ولایات افغانستان با نمایندگان معلمان هماهنگ هستیم، جلساتی در کابل هست و هماهنگی لازم را انجام داده ایم که اگر به خواسته های برحق معلمین که افزایش معاشات هست لبیک گفته نشود دست به اعتراض های گسترده و حتی اعتصاب خواهند زد”.

این آموزگاران می گویند که آنان طرحی را برای افزودن معاشات خود ترتیب کرده اند که قرار است به حکومت بسپارند اما اگر به این خواسته ها و طرح شان رسیدگی نشود دست به اعتراض گسترده تر خواهند زد.

همصدا با آموزگاران، عبدالرحمن عزیزی، معاون تعلیمات عمومی معارف هرات می گوید که قرار است صدای حق طلبی آموزگاران را به مقامات مرکزی برسانند.

او گفت:” یک بام و دو هوا نباشد که برای کارمند مستوفیت و گمرگ معاش بیشتر بدهند و برای معارف معاش کم بدهند ما موافق هستیم به این دادخواهی و ما هم مکتوبی به مقامات شریک می سازیم”.

در حال حاضر ۲۰ هزار کارمند و ۱۶ هزار آموزگار در چوکات معارف هرات فعالیت دارند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد