از آغاز تطبیق برنامه میثاق امنیتی در هرات دستکم ۲۰۰ تن از سارقان و افراد تحت پیگرد دستگیر شدند. برنامه “میثاق امنیتی در هرات” دوماه قبل آغاز شد. مسئولان امنیتی هرات می گویند که از آغاز برنامه میثاق امنیتی دراین ولایت، آمار سرقت ها دستکم ۸۰ درصد کاهش یافته است. عتیق الله وثیق، سرپرست سخنگوی […]

از آغاز تطبیق برنامه میثاق امنیتی در هرات دستکم ۲۰۰ تن از سارقان و افراد تحت پیگرد دستگیر شدند.

برنامه “میثاق امنیتی در هرات” دوماه قبل آغاز شد.

مسئولان امنیتی هرات می گویند که از آغاز برنامه میثاق امنیتی دراین ولایت، آمار سرقت ها دستکم ۸۰ درصد کاهش یافته است.

عتیق الله وثیق، سرپرست سخنگوی پلیس هرات می گوید که از دوماه به این طرف و با تطبیق این برنامه دستکم ۲۰۰ تن را دستگیر کرده اند که دست به سرقت های مسلحانه و جرایم می زدند.

او گفت:” در میان افراد دستگیر شده قاتلان، سارقان، تروریستان و افرادی که متکرر دست به سرقت می زدند هستند و میتوانیم بگویم که ۸۵ درصد کاهش را نشان می دهد از زمان تطبیق این برنامه”.

وزارت داخله به منظور تامین امنیت، دستگیری سارقان و متهمان جرایم و همکاری بیشتر مردم با نیروهای امنیتی، برنامه میثاق امنیتی را روی دست گرفت.

سرقت های مسلحانه در روز، ترور، فروش مواد مخدر و آدم ربایی از جمله ناامنی هایی است که تاکنون مردم با آن دست و پنجه نرم میکنند.

وکیل احمد کرخی، مسئول کمیته امنیتی شورای ولایتی هرات می گوید تجربه نشان داده که جرایم در هرات به گونه ی مقطعی کاهش و سپس افزایش می یابد.

او گفت:” همین روز ها مسایل میثاق امنیتی داغ است و مردم چشم انتظار دست آورد های این برنامه هستند و خوشبختانه در هرات شرایط تغییر کرده اما تجربه ی که ما داریم هرازگاهی این مشکلات کمتر می شود اما معلوم نیست که ۱۰۰ درصد مشکل حل شده است و دوباره متوجه می شوید که این مسایل شروع می شود، اختطاف ها، سرقت ها، ترور ها و نا امنی ها و هنوز زود است که برای مردم نوید دهیم که برنامه میثاق امنیتی نتیجه داده است”.

در کنار ترور و آدم‌ ربایی، سرقت های مسلحانه، از بزرگترین چالش‌های امنیتی هرات به شمار می رود که از سالها به این طرف دامنگیر مردم است.

در کنار زیان مالی، سارقان برخی افراد را هنگام سرقت به گلوله بستند و شماری را هم زخمی ساخته اند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد