مسوولان شفاخانه حوزه‌یی هرات از افزایش مرگ معتادان بر اثر سردی هوا خبر می‌دهند. محمد عارف جلالی، سر طبیب شفاخانه حوزه‌یی هرات می‌گوید که از آغاز فصل سرما تا کنون جسد ۳۴ معتاد به سردخانه شفاخانه حوزه‌یی هرات منتقل شده است. به گفته جلالی، هم اکنون جسد ۱۸ تن از معتادان در سردخانه نگه‌داری می‌شود. […]

مسوولان شفاخانه حوزه‌یی هرات از افزایش مرگ معتادان بر اثر سردی هوا خبر می‌دهند.

محمد عارف جلالی، سر طبیب شفاخانه حوزه‌یی هرات می‌گوید که از آغاز فصل سرما تا کنون جسد ۳۴ معتاد به سردخانه شفاخانه حوزه‌یی هرات منتقل شده است.

به گفته جلالی، هم اکنون جسد ۱۸ تن از معتادان در سردخانه نگه‌داری می‌شود.

بی‌توجهی به پدیده اعتیاد و وضعیت معتادان همواره مورد انتقاد بوده است.

با این حال جیلانی فرهاد، سخن‌گوی والی هرات از برنامه‌های کوتاه مدت و دراز مدت اداره محلی برای درمان، نگه‌داری و کار آفرینی برای معتادان بی‌سرپناه خبر می‌دهد.

مرگ معتادان در حالی افزایش یافته که در سال جاری ۱۴ میلیون افغانی برای درمان و نگه‌داری معتادان به هرات اختصاص یافته است.

عبدالرحیم صالحی، عضو شورای ولایتی هرات تأکید دارد که با وجود هزینه‌های هنگفتی که در این راه به مصرف می‌رسد، اداره محلی باید به وضعیت معتادان توجه جدی کند.

هرات دروازه ورود به افغانستان است.

 هر سال شمار زیادی از شهروندان افغانستان از ایران رد مرز و وارد هرات می‌شوند. شماری از آنان به علت اعتیاد نمی‌توانند به ولایت‌های اصلی‌شان باز گردند.

۸۰ درصد معتادان هرات از ولایات دیگراند.

سردی استخوان‌سوز سرما همه‌ساله بلای جان معتادان بی‌سرپناه می‌شود. در سال گذشته هم نزدیک به ۱۰۰ تن از معتادان بر اثر سردی هوا جان دادند.

گزارشگر: جواد محمدی

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد