طی یک سال گذشته و در جریان ۳۸۰ عملیات، ۶۱ تن مواد مخدر، مشروبات الکولی و مواد ساخت آن، توسط نیروهای مبارزه با مواد مخدر هرات کشف و ضبط شده است. این مواد امروز در این ولایت به آتش کشانده شد. نظام الدین بهاوی، مدیر پلیس مبارزه با مواد مخدر هرات می گوید که در […]

طی یک سال گذشته و در جریان ۳۸۰ عملیات، ۶۱ تن مواد مخدر، مشروبات الکولی و مواد ساخت آن، توسط نیروهای مبارزه با مواد مخدر هرات کشف و ضبط شده است.

این مواد امروز در این ولایت به آتش کشانده شد.

نظام الدین بهاوی، مدیر پلیس مبارزه با مواد مخدر هرات می گوید که در پیوند به محموله های مواد مخدر و مشروبات الکولی ۴۳۵ تن دستگیر شده اند.

او گفت:” پلیس مبارزه با مواد مخدر هرات در سال ۹۸ بیشتر از ۶۱ تن مواد مخدر مختلف نوع را کشف و ضبط کرده که شامل هروئین، تریاک، شیشه، تیزاب و مشروبات الکولی است”.

مسئولان امنیتی هرات می گویند که ارزش ۶۱ تن مواد حریق شده به دستکم ۱۰۰ میلیون دالر می رسد.

 توریالی طاهری، معاون شورای هرات می گوید که که به تناسب چاق و فروش مواد مخدر در این ولایت، تلاش ها بسنده نیست و فروش مواد مخدر و مشروبات الکولی نسبت به کشف آن بیشتر است.

او گفت:” این مواد که  کشف و ضبط شده طی دستکم ۹ ماه، نباید که بسنده شود چراکه استفاده آن از کشف آن بیشتر است و اگر به طور اوسط حساب کنیم روزانه ۱۰ کیلو مواد مخدر در شهر استفاده می شود و هرات با دو بندر تجارتی است و تمام قاچاقبران، مواد مخدر را از دیگر ولایات انتقال می دهند به شهر هرات”.

در این میان سلطان داوود سلطان، فرمانده پلیس هرات می گوید که برای دستگیری قاچاقبران و خورده فروشان مواد مخدر و مشروبات الکولی برنامه های روی دست دارند.

او گفت:” نیروهای امنیتی و پلیس مبارزه با مواد مخدر، پلان های مشخصی ساخته برای جمع آوری معتادین و قاچاقبران مواد مخدر در شهر ها و پرچون فروشان و فوکس ما بیشتر روی قاچاقبران بزرگ است تا اینکه جلو شان گرفته شود و به دست خورده فروشان نرسد”.

هر چند پولیس هرات با تولید و قاچاق مواد مخدر مبارزه کرده، اما افزایش روزافزون معتادان، خرده ‌فروشان و جرایم مرتبط با مواد مخدر همواره از نگرانی‌های هرات‌ نشینان بوده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد