ارگ ریاست جمهوری گفته که بنیاد فرهنگی آغا خان با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهوری، برای بازسازی منار پنجم مصلای هرات اعلام آمادگی کرده است. در مصلای هرات، پنج مناره وجود دارد که در زمان تیموریان ساخته شده ولی وضعیت یکی از این مناره‌ها مناسب نبوده، کج شده و در حال فروپاشی است. حدود دو […]

ارگ ریاست جمهوری گفته که بنیاد فرهنگی آغا خان با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهوری، برای بازسازی منار پنجم مصلای هرات اعلام آمادگی کرده است.

در مصلای هرات، پنج مناره وجود دارد که در زمان تیموریان ساخته شده ولی وضعیت یکی از این مناره‌ها مناسب نبوده، کج شده و در حال فروپاشی است.

حدود دو هفته پیش و در پی نگرانی‌ها از احتمال فرو ریختن این منار، محمداشرف غنی، در تماس با والی هرات خواستار رسیدگی و بازسازی مناره پنجم شد.

عبدالوحید قتالی، والی هرات، نیز پیش از این گفته بود که برای بازسازی این مناره، نتایج یافته‌ها و ارزیابی‌های انجام شده را با ریاست جمهوری شریک خواهد کرد.

صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس جمهوری امروز در توییتر نوشته هزینه‌ی مالی مرحله‌ی نخست سروی و بازسازی منار پنجم مصلای هرات را حکومت فراهم می‌سازد و تمویل مراحل اساسی آن را، بنیاد فرهنگی آغا خان به عهده خواهد داشت.

دسته بندی: خبرها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد