جنگ و درگیری در ولسوالی‌ها، ترور، دزدی‌های مسلحانه و حملات تروریستی در شهر هرات به نگرانی‌های بیشتر در این ولایت دامن زده است. پشتون زرغون، شنیدند و کهسان در این اواخر شاهد تازه‌ترین نا امنی ها و درگیری‌ها بوده است. در پی افزایش ترورها و گراف نا امنی در سطح شهر، اداره محلی هرات از […]

جنگ و درگیری در ولسوالی‌ها، ترور، دزدی‌های مسلحانه و حملات تروریستی در شهر هرات به نگرانی‌های بیشتر در این ولایت دامن زده است.

پشتون زرغون، شنیدند و کهسان در این اواخر شاهد تازه‌ترین نا امنی ها و درگیری‌ها بوده است.

در پی افزایش ترورها و گراف نا امنی در سطح شهر، اداره محلی هرات از نصب ۱۰۰ دوربین مدار بسته در شهر هرات برای کاهش جرایم جنایی و دزدی‌های مسلحانه خبر می‌دهد.

شورای ولایتی هرات می‌گوید جنگ و درگیری در ولسوالی‌های پشتون‌زرغون، کهسان، اوبه، غوریان، کروخ و شیندند در این اواخر شدت یافته است.

محمد سردار بهادری، عضو شورای ولایتی هرات بر این باور است که بی‌عدالتی، فقر، کمبود تشکیل نیروهای امنیتی و به وجود آمدن فاصله بین مردم و حکومت سبب شده تا جغرافیای جنگ و نفوذ طالبان در ولسوالی‌های هرات روز به روز بیشتر شود.“جغرافیای اطراف ولسوالی‌ها و بخش‌هایی از خود ولسوالی‌ها به طور دایم تحت حاکمیت طالبان بوده. در این مناطق طالبان چک پاینت دارند. طالبان در کروخ و پشتون زرغون گمرک دارند و از مسیر‌ها پول میگیرند.”

پشتون زرغون از ولسوالی‌های شرقی هرات نزدیک به ۴۰ روز است که به کانون درگیری ها تبدیل شده است.

برخی منابع محلی به رادیو معراج می‌گویند که مرکز ولسوالی پشتون زرغون در محاصره مخالفان است و حتی دامنه آن به ولسوالی گذره در نزدیکی شهر رسیده است.

محمد سردار بهادری، عضو شورای ولایتی هرات ابراز نگرانی می کند که کروخ و پشتون زرغون دروازه‌های شهر هرات است و حضور مخالفان در آنها خطر جدی‌یی را متوجه شهر هرات خواهد کرد.

در شهر هرات نیز در چند روز گذشته چندین مورد ترور، دزدی‌های مسلحانه و آدم‌ربایی رخ داده است.

از قتل یک محافظ مکتب مخصوصی گرفته تا قتل به خاطر موبایل و وسیله نقلیه، بم‌گذاری و کمین و حملات تروریستی!

کبیر ایثار، عضو شورای ولایتی هرات نا امن‌سازی هرات را نگران‌کننده می‌خواند.

نا امنی در سطح شهر در حالی اوج گرفته که چندی پیش فرمانده پولیس این ولایت نیز تبدیل شد.

با این حال اداره محلی هرات می گوید که اوضاع امنیتی در ولسوالی ها تحت کنترول است و برای کاهش جرایم در شهر نیز دوربین های امنیتی در نقاط مختلف نصب خواهد شد.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات از نصب ۱۰۰ دوربین امنیتی در شهر برای کاهش جرایم جنایی و دزدی‌های مسلحانه خبر میدهد.“کارشناسی‌های لازم و ابتدایی انجام شده و محلات نصب و مرکز کنترول این دوربین‌ها هم مشخص شده. این برای نخستین بار است که هرات صاحب دوربین‌های امنیتی مدار بسته می‌شود. برای ایجاد نظم، پی‌گیری جرایم برای شناسایی متهمان و برای حوزه‌های مختلف این طرح می‌تواند موثر باشد.”

خشونتها در ولسوالی‌ها و نا امنی در شهر هرات در حالی افزایش یافته که نیروهای امنیتی به خاطر گفت‌وگوهای صلح در حالت تدافعی هستند و طالبان نیز حملات تهاجمی‌شان را افزایش داده‌اند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد