با فرارسیدن هفته هلال احمر؛ برای ۶۶۸ فامیل در هرات از سوی این نهاد و به همکاری کشور ترکیه، مواد غذایی توزیع شد. اداره هلال احمر هرات می گوید که نه تنها در هرات بلکه در ولایات دیگر حوزه غرب هم این کمک انجام شده است. این کمک ها شامل برنج، روغن، شکر و چای […]

با فرارسیدن هفته هلال احمر؛ برای ۶۶۸ فامیل در هرات از سوی این نهاد و به همکاری کشور ترکیه، مواد غذایی توزیع شد.

اداره هلال احمر هرات می گوید که نه تنها در هرات بلکه در ولایات دیگر حوزه غرب هم این کمک انجام شده است.

این کمک ها شامل برنج، روغن، شکر و چای و دیگر مواد بهداشتی و به ارزش ۶ هزار افغانی است.

میرگلاب الدین میری، رییس جمعیت هلال احمر هرات می گوید قرار است بطور کل برای ۲۰۰۰ فامیل در سطح ولسوالی ها این کمک ها رسانده شود.

آقای میری می گوید که سروی در ولسوالی ها تکمیل شده است و بزودی کمک رسانی برای آنان نیز آغاز خواهد شد.

هلال احمر هرات می گوید که این اداره پس از سروی در سطح شهر و ولسوالی ها این افراد را تحت پوشش قرار داده است.

این در حالی است که در سال روان ویروس کرونا سبب شد بسیاری از فامیل های بی بضاعت با کمبود مواد غذایی روبرو شوند.

مونسه حسن زاده، معاون اجتماعی ولایت هرات می گوید که در صحبت با این اداره در تلاش اند تا افراد بیشتری را تحت پوشش این کمک ها قرار بدهند.

خانواده هایی که امروز این کمک ها را دریافت کردند؛ ابراز خرسندی می کنند و می گویند که امیدوار اند تا این کمک ها ادامه یابد.

این افراد که برخی از آنها از ولسوالی هایی دوردستی چون غوریان، کشک و انجیل آمده اند، خواهان تداوم و افزایش کمک ها در فصل زمستان هستند.

نادره که با طفل معلولش از کشک آمده است می گوید این کمک ها برای مدتی برای خانواده هشت نفری اش کافی است اما آنها پس از آن نیاز به کمک های جدید دارند.

درهمین حال امین الله که از ولسوالی غوریان برای بدست آوردن این کمک ها آمده است، می گوید که در دوران ویروس کرونا با مشکلات زیاد اقتصادی درگیر بوده است و حالا با دریافت این کمک، تنها مخارج یک ماه خانواده اش تامین می شود.

رییس حوزوی اداره هلال احمر می گوید که در ولایات حوزه غرب در دوران ویروس کرونا کمک هایی انجام داده اند.

احمد الله افضلی، رییس هلال احمر در حوزه غرب می گوید که در سال جاری برای ۱۰۰۰ نفر در ولایت غور و ۱۰۰۰ نفر در بادغیس پول نقد توزیع شده است.

هرساله با فرارسیدن فصل سرما چشم افراد بی بضاعت به نهاد های خیریه از جمله هلال احمر دوخته می شود تا برایشان کمک توزیع شود. این در حالیست که بیکاری و شیوع کرونا، سبب شده تا نرخ فقر در افغانستان به شدت افزایش یابد و شمار زیادی از خانواده ها مصئونیت غذایی نداشته باشند.

گزارشگر: فایزه ابراهیمی

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد