دستکم ۴۰۰ داروخانه در اداره ی صحت عامه هرات ثبت است؛ از این میان اما تنها عده ای محدود از طرف شب فعالیت دارند. آنگونه که اداره ی صحت عامه هرات می گوید بارها از داروخانه ها خواسته اند تا در شب هم فعالیت کنند اما آنها به دلیل نا امنی حاضر به قبول این […]

دستکم ۴۰۰ داروخانه در اداره ی صحت عامه هرات ثبت است؛ از این میان اما تنها عده ای محدود از طرف شب فعالیت دارند.

آنگونه که اداره ی صحت عامه هرات می گوید بارها از داروخانه ها خواسته اند تا در شب هم فعالیت کنند اما آنها به دلیل نا امنی حاضر به قبول این درخواست نیستند.

عبدالحکیم تمنا، رییس صحت عامه می گوید تنها داروخانه های حوالی شفاخانه مرکزی باز هستند.

“ما مثل سابق لیست نورکریوالی از طرف شب را درست می کنیم دواخانه ها (داروخانه ها) علاقمند باز کردن داروخانه ی شان نیستند چون وقتی در روز روشن موتور سایکل را از دست صاحبش می گیرن باز نصف شب ساعت سه که کلا سطح تهدید بالاست و وقتی ما فشار هم میاریم می گویند که آیا می توانید امنیت ما را تامین کنید و واقعا سخت هم هست”.

عدم فعالیت شمار زیادی از داروخانه در شب سبب شده تا افراد ساعت ها در خیابان ها به دنبال یک داروخانه ی فعال سرگردان باشند.

این موضوع سبب شده تا داروخانه های دیگر نیز از وضعیت پیش آمده سوء استفاده کنند و از طرف شب دارو را با بهای بلند تری به فروش برسانند.

باشنده گان هرات از دولت می خواهند هر چه زودتر به این موضوع رسیدگی کند.

“من دیشب کل شهر را دور زدم تا یک داروخانه را پیدا کردم شما فکر کنید که آدم مریض داشته باشد کلا می میرد تا دوا پیدا کنه، به این شهر سخت هست ما که آن طرف شهر زندگی می کنیم نمیشه که این همه راه را بیاییم تا از روبروی شفاخانه ی مرکزی دارو بگیریم باید دولت یک کاری بکند”.

فرماندهی پلیس هرات اما می گوید که این بهانه ی داروخانه داران هست و ارتباطی به نا امنی ندارد.

عبدالاحد ولی زاده، سخنگوی پلیس هرات می گوید تا کنون هیچ موردی مبنی بر تهدید، سرقت و یا آدم ربایی در بخش داروخانه داران ثبت نشده است.

“دواخانه دار ما بیاید به ما بگوید که یک موردی بوده که تهدید شده و پلیس رسیدگی نکرده هیچ موردی تا کنون به نزد ما ثبت نشده در حقیقت هیچ نا امنی ای برای دواخانه داران وجود ندارد چون ما در این راستا جرایمی نداشتیم”.

شورای ولایتی هرات می گوید باید امنیت داروخانه هایی که نمی توانند در شب فعالیت کنند گرفته شود.

وکیل احمد کرخی، مسوول کمیته ی امنیتی این شورا می گوید دسترسی به دارو از نیازهای اولیه مردم است و در صورتی که مشکلی وجود دارد داروخانه ها به شورا اطلاع دهند تا بررسی شود.

جنس نا امنی ها در هرات متفاوت از دیگر ولایات است.

گفته می شود که اکثر جرایم جنایی چون دزدی، آدم ربایی و قتل در این ولایت ریشه در فقر دارد.

این در حالی است که طی سال روان چندین تن پس از شلیک از سوی سارقان، جان شان را از دست داده اند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد