همزمان با فرارسیدن روز جهانی گردشگری؛ آمریت گردشگری اطلاعات و فرهنگ هرات از کاهش شمار گردشگران به دلیل بحران کرونا در سال جاری خبر می دهد. هرات در غرب افغانستان ۷۰۰ آبده تاریخی دارد که در سال های قبل شمار زیادی از بازدیدکنندگان را به خود جلب میکرد؛ اما وضعیتی که ویروس کرونا بر سر […]

همزمان با فرارسیدن روز جهانی گردشگری؛ آمریت گردشگری اطلاعات و فرهنگ هرات از کاهش شمار گردشگران به دلیل بحران کرونا در سال جاری خبر می دهد.

هرات در غرب افغانستان ۷۰۰ آبده تاریخی دارد که در سال های قبل شمار زیادی از بازدیدکنندگان را به خود جلب میکرد؛ اما وضعیتی که ویروس کرونا بر سر همه بخش ها آورده، بر این بخش نیز بی تاثیر نبوده است.

آمریت گردشگری اطلاعات فرهنگ هرات می گوید که در سه ماه نخست سال روان، هیچ گردشگری به هرات نیامده، اما در ماه های اخیر ۷۸۸۸ گردشگر داخلی و شمار اندک خارجی به هرات آمده است.

وحید احمد سلطانی، مسئوول آمریت گردشگری هرات می گوید که تا اکنون وضعیت گردشگری در این ولایت به حالت عادی بازنگشته است.

او می افزاید که در ماه سنبله پیش از یک هزار تن از گردشگر داخلی و ۱۲ گردشگر خارجی به هرات آمدند.

این درحالی است که با فرارسیدن روز گردشگری هرساله این اداره به چاپ و نشر بروشور و کتاب های راهنمایی گردشگری می پرداخت و اینگونه این روز را تجلیل میکرد اما امسال خبری از این برنامه ها نیست.

درکنار ویروس کرونا، نا امنی، عدم تخصیص بودجه برای معرفی بیشتر جاذبه ها از دلایلی اند که منجر به رکود صنعت گردشگری در هرات شده است.

آقای سلطانی می افزاید که با افزایش علاقمندی گردشگران خارجی به ولسوالی ها و روستاهای افغانستان، زمینه رفت و آمد به مناطق دور دست دشوار می شود.

در همین حال آگاهان فرهنگی از دولت و وزارت اطلاعات و فرهنگ می خواهند تا توجه بیشتری به بازسازی برخی از جاذبه ها داشته باشد.

محقق نیکسیر، آگاه امور فرهنگی در این باره می گوید که در کنار ویروس کرونا اوضاع سیاسی جاری در کشور سبب شده تا گردشگری در افغانستان رو به رکود باشد.

او می افزاید امیدواری ها وجود دارد تا با بهتر شدن اوضاع سیاسی، این صنعت رشد کند.

روز جهانی گردشگری، برای رشد و حمایت از صنعت گردشگری نامگذاری شده است. اما در افغانستان این صنعت از رونق خوبی برخوردار نیست.

در حال حاضر بیش از ۱۵۰ شرکت خدمات توریستی در هرات فعالیت دارند که از وضعیت خوبی برخوردار نیستند.

گزارشگر: فائزه ابراهیمی

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد