پلان استراتیژیک توسعه شهری هرات منظور شده و قرار است در آینده ای نزدیک تطبیق شود. مسئولان اداره شهر سازی می گویند که این پلان توسعه شهری، قرار است طی ۲۰ سال آینده تطبیق شود. فریدون سروری، رئیس شهر سازی هرات می گوید که این پلان توسعه ی، دور نمای ۵۰ سال آینده هرات را […]

پلان استراتیژیک توسعه شهری هرات منظور شده و قرار است در آینده ای نزدیک تطبیق شود.

مسئولان اداره شهر سازی می گویند که این پلان توسعه شهری، قرار است طی ۲۰ سال آینده تطبیق شود.

فریدون سروری، رئیس شهر سازی هرات می گوید که این پلان توسعه ی، دور نمای ۵۰ سال آینده هرات را ترسیم کرده و تمام زوایای شهری از جمله ساختمان سازی، بخش های رهایشی، ترانسپورتی و جاده سازی در آن شامل است.

او گفت:” به زودی این انتظار به پایان می رسد و پلان به هرات می رسد و تلاش میکنیم که هرچه زود تر به دسترس تمام ادارات قرار گیرد و این طرح نشر می شود که مردم متوجه شوند که برای شهر شان در آینده چه تصمیمی گرفته شده و چطور میتوانند که در این پروژه انکشافی سهم بگیرند”.

براساس سروی های ابتدایی، پلان استراتیژیک توسعه شهری هرات دستکم ۹۰۰ میلیون دالر هزینه خواهد داشت.

برنامه پلان استراتیژیک توسعه شهری جایگزین برنامه ماستر پلان شهری است که برخی موارد درج شده در ماسترپلان در این طرح توسعه گنجانیده شده است.

محمد نور شیدا، کارشناس شهر سازی می گوید که چنین برنامه های بزرگ و ملی نیازمند به کار گیری افراد مسکلی و با دانش است تا مدیریت آن به مشکل مواجه نشود.

یکی از اداره های دخیل در تطبیق پروژه پلان استراتیژیک توسعه شهری هرات اداره شهرداری است.

غلام حضرت مشفق، شهردار هرات می گوید که تمام آمادگی ها جهت تطبیق این پروژه حیاتی روی دست گرفته شده و پیشنهاداتی را جهت تشکیل بخش های آن به ریاست جمهوری فرستاده اند.

او گفت:” ما پیشنهادات خود را به رئیس جمهور فرستادیم که قرار است طی هفته آینده به جلسه شورای عالی توسعه شهری ارایه شود و قرار است یک تشکیل خاص برای برنامه پلان استراتیژیک توسعه شهری ایجاد شود و همچنان یک کمیته ی در سطح ولایت ایجاد شده که در راس والی هرات است و معاون کمیته شهردار هرات است و تمام رئیس های سکتوری، فرماندهی پلیس و امنیت ملی، عضو کمیته تطبیق پلان برنامه پلان استراتیژیک توسعه شهری هستند و تنها این پلان را شهرداری تطبیق کرده نمیتواند”.

هزینه این پلان از سوی دولت و مقداری هم با همکاری بانک جهانی پرداخت می شود.

پلان استراتیژیک توسعه شهری هرات در پنج بخش تقسیم شده که بخش های حکومت داری، اقتصادی، آبدات تاریخی، اجتماعی و زراعتی تشکیل می دهد.

قرار است از این پس تمام ادارات خدمات رسان در هرات تمام برنامه های خود را مطابق با پلان استراتیژیک توسعه شهری روی دست گیرند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد