بیش از دو صد بست در اداره ی شهرداری هرات از سوی سرپرست ها اداره می شود؛ مسؤولان این اداره می گویند متقاضی برای بست های شهرداری زیاد است و بررسی تمام درخواستی ها نیز زمان بر است. غلام حضرت مشفق، شهردار هرات می گوید طی چند ماه اخیر بیش از ۸۰ بست سرپرستی  طی […]

بیش از دو صد بست در اداره ی شهرداری هرات از سوی سرپرست ها اداره می شود؛ مسؤولان این اداره می گویند متقاضی برای بست های شهرداری زیاد است و بررسی تمام درخواستی ها نیز زمان بر است.

غلام حضرت مشفق، شهردار هرات می گوید طی چند ماه اخیر بیش از ۸۰ بست سرپرستی  طی رقابت آزاد پر شده است.

او می گوید تلاش دارند تا بست ها را از طریق رقابت آزاد پر سازند اما تاکید می کند که این پروسه زمانبر است.

“بعضی از بست های ما مثلا ۵ و ۶ حدودا ۷ هزار نفر فورم گرفته که من مطمئنم که حدود ۶ هزار آنها واجد شرایط هستند، خوب شما این همه متقاضی چگونه امتحان می گیرید، یعنی ما هر هفته استخدامی داریم”.

بر اساس آخرین آمار ارایه شده از سوی کمیسیون اصلاحات داری و خدمات ملکی هم اکنون نزدیک به ۱۳ اداره از سوی سر پرست ها اداره می شود.

علاوه بر این ۳۸۰ بست خالی در این ولایت وجود دارد که به اعلان سپرده شده است.

اداره ی محلی می گوید پس از اعلام حکم ریاست جمهوری مبنی بر پایان دادن به بست های سر پرستی، تمام ادارات تلاش دارند تا به روند اداره ی حکومت از سوی سر پرست ها خاتمه دهند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می گوید تاکید آنها این است تا تمام بست ها از طریق رقابت آزاد پر شوند.

“جدا از بست های رسمی که از طریق امتحان کانکور جذب می شوند ما مرکز امتحان های کامپیوتری را در هرات داریم که تلاش داریم تا این بست ها از طریق همین امتحان ها پر شوند”.

شورای ولایتی هرات می گوید ضعف در ادارات دولتی سبب شده تا بست های خالی به رغم وجود افراد واجد شرایط از سوی سرپرست ها اداره شود.

غلام حبیب هاشمی عضو این شورا می گوید سرپرست ها به مردم و قانون پاسخگو نیستند.

“این مشکل در تمام ادارات وجود دارد و تا زمانی مشکل سرپرستی در ادارات ختم نشود ما نمی توانیم قانون را به شکل درست آن تطبیق کنیم و کسانی که در این بست ها استخدام می شوند پاسخگو برای مردم نیستند این مثل یک قراردادی هست که به هر شکلی به افراد داده می شود اینها به قانون هم پاسخگو نیستند به مردم هم این افراد مطابق رشته ی خود هم به وظیفه گماشته نشده اند و از قانون هم آگاهی ندارند”.

بسیاری از بست های اداره ی شهرداری در حالی از سوی سر پرست ها اداره می شود که پیش از این کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی هرات گفته بود که شماری افراد برای جابجا کردن گزینه های مورد نظر خود، بر این کمیسیون فشار می آورند.

این در حالی است که پیش از این شماری از نمایندگان نسبت به اداره ی حکومت از سوی سرپرست ها انتقاد کرده بودند و از حکومت خواسته بودند تا هر چه زودتر به این روند نقطه ی پایان بگذارند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد