چالش سرپرستی و تقرری های غیر رقابتی در هرات از گذشته تا کنون نگرانی ها و اعتراض های به دنبال داشته است. بر اساس معلومات اداره اصلاحات اداری و خدمات ملکی هرات، در حال حاضر ۱۳ ریاست از سوی سرپرستان اداره می ‌شود. با این حال شهروندان با انتقاد از حکومت می گویند که ادامه […]

چالش سرپرستی و تقرری های غیر رقابتی در هرات از گذشته تا کنون نگرانی ها و اعتراض های به دنبال داشته است.

بر اساس معلومات اداره اصلاحات اداری و خدمات ملکی هرات، در حال حاضر ۱۳ ریاست از سوی سرپرستان اداره می ‌شود.

با این حال شهروندان با انتقاد از حکومت می گویند که ادامه سرپرستی در ادارات دولتی، حل مشکلات و طی مراحل کارهای اداری آنان را دشوار ساخته است.

برخی از اعضای شورای ولایتی هرات بر این باورند که تقرری های شماری از افراد جنبه سیاسی دارد.

جهانتاب طاهری، عضو این شورا می گوید روند سرپرستی در ادارات دولتی باعث شده تا کار به اهل کار سپرده نشود.

او گفت:” موضوع سرپرستی مردم را نگران ساخته و کسی که سرپرست یک اداره باشد خود را صاحب خانه فکر نمیکند و نیاز است که بست ها به اعلان برود و کار به اهلش سپرده شود”.

از سوی هم سید اشرف سادات، فعالان مدنی در کنار اینکه از بحران سرپرستی سخن می زند می گوید که جابجایی افراد در اداره های مطرح توسط برخی از حلقات، چالش دیگریست که مردم را نگران ساخته است.

او گفت:” اول این که بسیاری از ادارات به اهلش سپرده نشده و از طرف دیگر متاسفانه دست اندازی در جابجایی اداراتی که بیشتر مطرح است از سوی حلقاتی مشخص باعث شده تا سالها بحران سرپرستی داشته باشیم و این، روند پاسخگویی را به شدت ضربه زده است”.

مسئولان اداره اصلاحات اداری و خدمات ملکی هرات می گویند که براساس حکم رئیس جمهور از تمام نهاد های دولتی خواسته شد که تقرری های غیر رقابتی را متوقف کنند.

زلمی مالیار، رئیس این اداره می گوید تمام بست های که از سوی سرپرستان اداره می شود به اعلان سپرده شده است.

او می گوید که برخی از افراد برای تقرری چهره ‌ها در اداره های حکومتی، بر این نهاد فشار وارد می‌ کنند.

او گفت:” هر نوع تقرر غیر رقابتی بر اساس حکم رئیس جمهور باید متوقف شود و یک تیم نظارتی از سوی اداره اصلاحات اداری ایجاد شده و با تمام ادارات در ارتباط هستیم و در حال نظارت هستیم که هیچ نوع استخدام غیر رقابتی و حکمی دیگر نباید صورت گیرد و نکته دوم تمامی بست های بلند رتبه ی که سرپرست داشتند به جز سه بست که در حال اعلام است، تمام بست ها به اعلام رفته است”.

ریاست های مستوفیت، گمرک، حج و اوقاف، خط راه آهن، نرم و استندرد، ورزش، تخنیکی و سکتوری، ریاست عمومی شهرداری، ریاست انسجام امور کوچی ها، اقتصاد، ریاست مالی و اداری مقام ولایت، ریاست حکومت داری شهرداری، مواد نفت و چندین اداره دولتی در حال حاضر از سوی سرپرستان اداره می شود.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می گوید که به زودی تمام بست های خالی در این ولایت به اعلان سپرده می شود و راه اندازی سیستم الکترونیکی دست افراد مداخله گر را خواهد بست.

او گفت:” بر اساس هدایت شخص والی هرات(وحید قتالی) تمام بست های خالی ادارات به اعلان سپرده شده و از طریق رقابت آزاد اشغال خواهد شد و از آنجایکه حالا سیستم است و دست بشر کمتر در پروسه رقابت و اخذ امتحان دخیل است، نباید که نگرانی از ناحیه عدم شفافیت وجود داشته باشد”.  

  براساس معلومات ادراه اصلاحات اداری و خدمات ملکی هرات، در حال حاضر ۳۸۰ بست خالی در این ولایت وجود دارد که به اعلان سپرده شده است. ۶۸۲۳ بست اداره دولتی در هرات وجود دارد که شماری از این بست ها اشغال شده است و شماری هم خالیست.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد