امروز اداره شهرداری برنامه ارایه دست آورد های سال ۹۸ و پلان انکشافی سال ۱۳۹۹ خود را با حضور فعالان مدنی، مردم و نماینده های محل برگزار کرد. شهردار هرات می گوید که در سال مالی ۱۳۹۸ به هزینه دستکم ۵۵۰ میلیون افغانی ۹۲ پروژه را تطبیق کرده اند.  غلام حضرت مشفق، می گوید که […]

امروز اداره شهرداری برنامه ارایه دست آورد های سال ۹۸ و پلان انکشافی سال ۱۳۹۹ خود را با حضور فعالان مدنی، مردم و نماینده های محل برگزار کرد.

شهردار هرات می گوید که در سال مالی ۱۳۹۸ به هزینه دستکم ۵۵۰ میلیون افغانی ۹۲ پروژه را تطبیق کرده اند.

 غلام حضرت مشفق، می گوید که قرار است در سال مالی ۱۳۹۹ به هزینه ۴۰۰ میلیون افغانی کار پروژه های آغاز شود.

او گفت:” در سال مالی ۱۳۹۸ ما ۹۲ پروژه انکشافی داشتیم که به هزینه دستکم ۵۵۰ میلیون افغانی بوده که ۹۸ درصد پروژه ها تکمیل شد و همچنان در سال مالی ۱۳۹۹ هم به تعداد ۴۶ پروژه است که به هزینه ۴۰۰ میلیون افغانی که کار های شان آماده است و تا یک هفته بعد کار ها آغاز میکنیم”.

ساخت کانال های آبرو، جوی ها، داغ گیری جاده ها، کانگرت کوچه ها و آسفالت جاده ها از جمله پروژه های است که قرار است کار ساخت شان تا هفته آینده آغاز شود.

مرجان غوریانی، آمر نظارت و ارزیابی اداره شهرداری اما نگران به تعویق افتادن شماری از پروژه ها به سال مالی آینده است.

او می گوید که برخی از پروژه های سال قبل انتقالی بوده است.

او گفت:” متاسفانه ما در سال ۱۳۹۹ به دلایل مختلف از جمله کرونا اینکه تعداد زیادی از پروژه های انکشافی ما انتقالی بوده شاید که نتوانیم آنقدر که مردم انتظار دارند و خود ما در پلان داریم، پروژه اجرا کنیم و اکثریت پروژه های سال ۱۳۹۹ ما انتقالی است که می شود گفت پروژه های سال مالی ۹۸ است که به پایه اکمال می رسد”.

طی سالهای گذشته روند باز سازی و بخصوص جاده سازی از سوی اداره شهرداری با انتقاد ها و چالش های رو به رو بوده و شماری از پروژه ها بنا به دلایل مختلف از جمله تاخیر ارسال بودجه نیمه کاره باقی مانده است.

فعالان مدنی می گویند با آنکه دستکم ۴ ماه تا پایان سال مالی ۱۳۹۹ باقی مانده احتمال می رود که اداره شهرداری نتواند تمام پروژه های خود را در وقت معین آن به بهره برداری برساند.

با همه اینها شهردار هرات می گوید که تلاش ها به منظور تطبیق ۴۶ پروژه ی دیزاین شده سال مالی ۹۹ وجود دارد و تمرکز این اداره بیشتر بر آسفالت جاده ها از جمله جاده درب قندهار – پل مالان و بکرآباد – پایین آب است.

بودجه اداره شهرداری بیشتر از یک میلیارد افغانی است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد