مسئولان شفاخانه حوزوی هرات می گویند که از عید قربان تاکنون ۲۲ تن به بیماری تب خون دهنده مبتلا شده اند که از این میان یک تن جان باخته است. گرمای هوا، مراعات نکردن نکات صحی هنگام ذبح مواشی، خوابیدن با مواشی و تلاش برای ازبین بردن کنه با دست، مواردی اند که سبب تشدید […]

مسئولان شفاخانه حوزوی هرات می گویند که از عید قربان تاکنون ۲۲ تن به بیماری تب خون دهنده مبتلا شده اند که از این میان یک تن جان باخته است.

گرمای هوا، مراعات نکردن نکات صحی هنگام ذبح مواشی، خوابیدن با مواشی و تلاش برای ازبین بردن کنه با دست، مواردی اند که سبب تشدید و افزایش شمار مبتلایان به این بیماری می شود.

داکتر نور احمد حیدری، مسئول کمیته صحت شورای ولایتی هرات می گوید با آنکه بار ها نسبت به نارسایی ها در این بخش و عدم آگاهی مردم دادخواهی های انجام داده اند اما هنوز هم شکایت ها وجود دارد.

محمد عارف جلالی، سرطبیب شفاخانه حوزوی هرات می گوید که قرار است بیش از ۱۰ بستر را در داخل این مرکز درمانی ایجاد کنند که مخصوص افراد مبتلا به تب خون دهنده است.

او گفت:” فعلا بخش توبرکولوز داخل انتانی به حمایت سازمان صحی جهان موسسه یونیسف در حد ترمیم کاری و آماده شدن آن برای بخش ایزولشن مریض های تب کانگو هستیم و این مشکل و نگرانی ها حل می شود”.

براساس معلومات شفاخانه حوزوی هرات سال گذشته ۲۳۵ تن به این بیماری مبتلا شده بودند که از این میان ۱۸ تن جان خود را از دست داده اند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد