اداره ی امنیت ملی هرات امروز دست آورده های ۵ ماهه اش را طی کانفراسی خبری با رسانه ها شریک ساخت. نیروهای این اداره توانسته اند دست کم ۱۵۰ عملیات هدفمند را در شهر و ولسوالی های هرات انجام دهند. طی این عملیات ها ۲۱۹ تن بازداشت شده اند. اکثر این افراد به جرایم تروریستی، […]

اداره ی امنیت ملی هرات امروز دست آورده های ۵ ماهه اش را طی کانفراسی خبری با رسانه ها شریک ساخت.

نیروهای این اداره توانسته اند دست کم ۱۵۰ عملیات هدفمند را در شهر و ولسوالی های هرات انجام دهند.

طی این عملیات ها ۲۱۹ تن بازداشت شده اند.

اکثر این افراد به جرایم تروریستی، آدم ربایی و قتل متهم هستند.

غلام داوود هاشمی، معاون والی هرات می گوید: ” ۶۴ تن این افراد در قضایای تروریستی، ۲۹ تن در پرونده های آدم ربایی، ۴۹ تن جرایم سنگین می شود”.

همچنان طی این عملیات ها مقداری مهمات و سلاح نیز از سوی نیروهای امنیتی کشف و بدست آمده است که شامل ۳۹ میل سلاح کمری، ۵۰ میل کلاشینکوف، ۲۰ میل سلاح مختلف النوع، ۱۴۲ عدد شاژور؛ ۴۴ کیلو گرام مواد انفجاری، ۲۴ قبضه بم دستی، ۸۹ فیر مرمی ثقیله، ۳۲ کیلو گرام مواد مخدر، ۲۴۰۰ بوتل مواد شوینده ی تاریخ گذشته، ۲۱ عراده موتور سایکل و ۱۰ عراده موتر بدون اسناد است.

همچنان ۷۵ حلقه ماین کارگذاری شده و سرگلوله ی های منفجر نا شده، دو عراده موتر و یک عراد موتور سایکل بم گذاری شده نیز از سوی این ریاست کشف و خنثی شده است.

آقای هاشمی می گوید هر چند آمارهای پلیس نشان می دهد که گراف جرایم ۳۶ درصد نسبت به گذشته کاهش داشته است.

او اما تاکید می کند که نیروهای اداره ی امنیت ملی باید به گونه ای اجراآت شان را تنظیم کنند تا هرات شاهد هیچ آدم ربایی و حمله های تروریستی نباشد.

هاشمی مبارزه با جرایم جنایی را وظیفه ی تنها امنیت ملی و پلیس نمی داند و از مردم می خواهد در این مورد با هر دو بخش امنیتی همکار باشند.

هرات در روزهای اخیر شاهد نا امنی و گراف بلند و بالای سرقت های مسلحانه بود که تعدادی از جوانان از سوی سارقان مجروح و حتی جان شان را از دست دادند.

این در حالی است که فرمانده ی پلیس هرات طی کانفرانسی قبل از عید قربان گفت که امنیت این ولایت زیر کنترل است و نا امنی های موجود بازی کابران فضای مجازیست.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد