ریاست کار و امور اجتماعی و اطلاعات و فرهنگ هرات، “روز بیرق ملی” را در پرورشگاه خواجه عبدالله انصاری تجلیل کردند. دختران این پرورشگاه با همکاری آمریت تیاتر اطلاعات فرهنگ، نمایشنامه، شعر و برنامه های را در ارتباط با وحدت و روز ملی بیرق اجرا کردند. لینا، یکی از دختران پرورشگاه است. او ۱۴ سال […]

ریاست کار و امور اجتماعی و اطلاعات و فرهنگ هرات، “روز بیرق ملی” را در پرورشگاه خواجه عبدالله انصاری تجلیل کردند.

دختران این پرورشگاه با همکاری آمریت تیاتر اطلاعات فرهنگ، نمایشنامه، شعر و برنامه های را در ارتباط با وحدت و روز ملی بیرق اجرا کردند.

لینا، یکی از دختران پرورشگاه است. او ۱۴ سال سن دارد. تجلیل از روز ملی بیرق برایش به سان یادآوری ادای احترام برای مادر وطن است.

از روز ۷ ام اسد در تمام کشور تجلیل می شود، اما اینجا در میان دختران پرورشگاه برای این کودکان درسی داشته، که فراتر از روزهای جنگ، روز های ویژه را باید درکنار هم تجلیل کرد.

روزها و مناسب های ویژه در کشور بی شمار اند؛ سال قبل حکومت ۷ اسد را روز ملی بیرق نامید، استادان این پرورشگاه تجلیل از روز های مناسبتی در میان اطفال را برای رشد حس وطن دوستی و آشنایی آنها با بیرق کشور موثر می دانند.

منیژه پیدا، استاد در پرورشگاه خواجه عبد الله انصاری می گوید که کودکان از وی درباره بیرق کشور، سوال پرسیدند و این برنامه میتواند آگاهی و حس وطن دوستی آنها را تقویت کند.

در همین حال مسؤولان اطلاعات فرهنگ که بخشی از برنامه امروز را برگزار کردند، می گویند تصمیم دارند تا برای رشد بخش فرهنگی پرورشگاه ها در هرات، تلاش های بیشتری انجام دهند.

آریا رئوفیان، رییس اطلاعات و فرهنگ هرات گفت: “امروز تعدادی از کودکان ما هنرنمایی کردند، شعر های قشنگ را دکلمه کردند. اگر اطلاعات و فرهنگ در آینده همرای این تیم همکاری کند، می تواند بر بلند بردن ظرفیت آنان کمک کند.”

مسئولان اداره کار و امور اجتماعی هرات نیز از تجلیل مناسب های روز های مناسبتی در پرورشگاه های هرات سخن می زنند و می گویند که این اماکن باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

عبدالقیوم افغان، رییس کار و امور اجتماعی هرات می گوید که پرورشگاه هرات، هرچند تعداد اندک؛ اما امکانات خوبی را برای کودکان فعال کرده است و در تلاش اند تا رقم بیشتر این کودکان تحت پوشش قرار بگیرند.

هنجارهای اجتماعی بر علاوه جنگ و فقر کودکان زیادی را بی سرست کرده است. تنها رقم کوچک آن یعنی  300 تن در پرورشگاه دولتی و ۵۰ تن در پرورشگاه خصوصی در هرات به سر می برند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد