شهرداری هرات با راه اندازی برنامه ای تحت عنوان “گذر های برتر” به روند بازسازی در نواحی شهری پرداخته است. شهردار هرات می گوید که قرار است در پانزده ناحیه شهر، گذرهای برتر را شناساسی و به هزینه دستکم ۷۰ هزار دالر پروژه های بازسازی تطبیق کنند. با این حال باشندگان برخی از نواحی شهر […]

شهرداری هرات با راه اندازی برنامه ای تحت عنوان “گذر های برتر” به روند بازسازی در نواحی شهری پرداخته است.

شهردار هرات می گوید که قرار است در پانزده ناحیه شهر، گذرهای برتر را شناساسی و به هزینه دستکم ۷۰ هزار دالر پروژه های بازسازی تطبیق کنند.

با این حال باشندگان برخی از نواحی شهر میگویند با آنکه با دولت و اداره شهرداری همکار هستند اما در مواردی توازن در پروژه ها در نظر گرفته نمی شود.

ذبیح الله گفت:” خوب است که در هر ناحیه برنامه های انکشافی تطبیق شود و پولی هم که اختصاص داده می شود مطابق آن پروژه عملی شود”.

شهر هرات پانزده ناحیه دارد؛ سید اشرف سادات، عضو شورای شهر و فعال مدنی می گوید پروژه های که تاکنون در هرات تطبیق شده، بیشتر موسسات و کشور های کمک کننده نقش داشته اند اما نیاز است اداره شهرداری برنامه های خدمات رسانی قوی تر و متوازن تری داشته باشد.

او گفت:” بدون کمک دونر ها وبدون اختصاص کمک های بین المللی ما نمیتوانستیم که مشکلات شهری را با این بودجه فعلی شهرداری حل بسازیم، کمک نهاد های بین المللی کار ساز بوده اما نیاز است که شهرداری بیشتر تلاش کند برای جذب منابع هنوز هم فرصت های بزرگی در انتظار شهرداری هست. اگر یک تیم تلاش گر در درون شهرداری باشد و یک دیدگاه را بتوانیم ارایه کنیم ما میتوانیم منابع بیشتری جذب کنیم که برای رفع چالش های شهری موثریت خود را داشته باشد”.

با این حال شهردار هرات می گوید که به تطبیق برنامه ای تحت نام “گذرهای برتر” که به روند بازسازی در نواحی پرداخته است، آغاز کرده اند.

غلام حضرت مشفق، شهردار هرات به رادیو معراج می گوید که قرار است در پانزده ناحیه شهر گذرهای برتر را شناسایی و به هزینه دستکم ۷۰ هزار دالر پروژه های بازسازی تطبیق کنند.

او گفت:” گذرهای را در هر ناحیه بنام گذر برتر شناسایی کردیم، گذرهای است که همان صفایی، بیل برق و آب و بقیه همکاری را دارند. ما یک مبلغ تشویقی حدود بین ۶۰ تا ۷۰ هزار دالر برای شان اختصاص میدهیم که در ناحیه اول، ششم و چهارم را افتتاح کردیم و در حدود ۵ پروژه دیگه هم هست که در هفته های آینده افتتاح میکنیم”.  

بانک جهانی، اتحادیه اروپا، دفتر  <یو ان هبیتات> از جمله کمک کننده های پروسه های بازسازی هرات و بخصوص نواحی بوده اند.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می گوید که تلاش ها برای جلب کمک و بازسازی نواحی شهری همچنان جریان دارد.

اوگفت:” تلاش مقام ولایت هرات و شخص والی هرات این بوده تا منابع و امکانات بیشتری بخاطر توسعه خدمات شهری از طریق موسسات ملی و بین المللی جذب کند و در تمام ملاقات های رسمی با منابع یکی از برنامه های کاری مقام ولایت این است”.

مسئولان اداره شهرداری هرات می گویند که تطبیق پروژه بازسازی گذر های برتر از جمله پروژه های تشویقی به شمار می رود.

در کنار اداره شهرداری و بقیه نهاد ها و موسسات خدمات رسان برای بازسازی شهر هرات، هم اکنون برنامه ملی میثاق شهروندی هم در قسمت تطبیق پروژه های خدمات رسانی فعالیت دارد.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد