فرمانده امنیه هرات امروز با برگزاری یک نشست خبری از بازداشت ۴۴۵ تن طی دوماه گذشته خبر داد که ۱۰۵ تن از این افراد به اتهام انجام سرقت های مسلحانه بازداشت شده اند. این روزها انتقادها نسبت به کارکرد مسئولان امنیتی در مواجهه با سارقان مسلح شدت گرفته اما فرمانده امنیه هرات میگوید که اوضاع […]

فرمانده امنیه هرات امروز با برگزاری یک نشست خبری از بازداشت ۴۴۵ تن طی دوماه گذشته خبر داد که ۱۰۵ تن از این افراد به اتهام انجام سرقت های مسلحانه بازداشت شده اند.

این روزها انتقادها نسبت به کارکرد مسئولان امنیتی در مواجهه با سارقان مسلح شدت گرفته اما فرمانده امنیه هرات میگوید که اوضاع امنیتی آنگونه که می گویند هم بد نیست.

عبیدالله نورزی، فرمانده امنیه هرات گفت:” هر فردی که ادعا می کند هرات ناامن است، او حاضرم با وی نشستی داشته باشم، ناامنی ها در هرات افزایش نیافته است و پولیس هر روز در تلاش است تا امنیت این شهر بهبود بیابد”.

 اما آنچه این روزها فضا را تنگ کرده است، سرقت های مسلحانه ست. فضای مجازی هرات هر روز میزبان کلیپ های تازه ای از وقوع سرقت های مسلحانه و نگرانی های مردم است.

در تازه ترین مورد دیشب( چهارشنبه شب، ۱ اسد) در چندمتری فرماندهی امنیه هرات، سارقان سیف یک دکان موترسایکل فروشی را ربودند.

این موضوع انتقاد شدید صاحب دکان، نسبت به کارکرد نیروهای امنیتی را در پی داشت.

شورای ولایتی هرات نیز گویا از مرحله ی ابراز نگرانی گذشته و حالا به فکر تغییر در صفوف نیروهای پلیس است.

وکیل احمد کرخی، عضو شورای ولایتی هرات می گوید که تصمیم این شورا در جلسه امنیتی هرات این بود تا مسؤولان امنیتی که نتوانند اوضاع را کنترول کنند برکنار شوند.

وضعیت امنیتی کنونی در هرات، برای اعضای جامعه مدنی نیز قابل قبول نیست و آنان نگران وخیم تر شدن اوضاع هستند.

سید اشرف سادات، فعال مدنی میگوید که پلیس باید برای حفظ جان و مال مردم با قاطعیت تمام پاسخ سارقان مسلح را بدهند.

پیش از این جنرال امین الله امرخیل، فرمانده قبلی پلیس هرات در مواجهه با افزایش سرقت ها و ناامنی های اجتماعی به نیروهای پلیس فرمان شلیک بر سارقان را داده بود.

این امر پس از وقوع چند درگیری میان پلیس و سارقان، سبب شد تا در میزان سرقت ها کاهش قابل ملاحظه ای رونما شود.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد