سنگ تهداب ساختمان مرکز “زنجیره سرد” برای نگه‌داری واکسن در هرات به زمین گذاشته شد. عبدالحکیم تمنا، رییس صحت عامه هرات می‌گوید این مرکز در دو طبقه و به ارزش ۲۸ میلیون افغانی به همکاری دفتر یونیسف ساخته خواهد شد. ساختمان زنجیره سرد برای نگه‌داری واکسن در کنار شفاخانه کووید-۱۹ رازی واقع در گازرگاه هرات […]

سنگ تهداب ساختمان مرکز “زنجیره سرد” برای نگه‌داری واکسن در هرات به زمین گذاشته شد.

عبدالحکیم تمنا، رییس صحت عامه هرات می‌گوید این مرکز در دو طبقه و به ارزش ۲۸ میلیون افغانی به همکاری دفتر یونیسف ساخته خواهد شد.

ساختمان زنجیره سرد برای نگه‌داری واکسن در کنار شفاخانه کووید-۱۹ رازی واقع در گازرگاه هرات بنا می‌شود.  

عبدالوحید رحمانی، مسوول حوزه‌یی برنامه واکسیناسیون در هرات می‌گوید در این سردخانه نزدیک به ۱۴ واکسن از جمله پولیو، تیتانوس، هپاتیت، سرخکان و توبرکلوز، نگه‌داری خواهد شود.

این مرکز در حالی ساخته می‌شود که افزایش بیماری‌های واگیردار در زمان کرونا به نگرانی‌های جدی دامن زده است.

دیوید ایگولو، مسوول دفتر یونیسف در حوزه غرب می گوید مرکز نگه داری واکسن در مدیریت و تطبیق این برنامه‌ها و کاهش مرگ‌ومیر کودکان کمک خواهد کرد. “ما می‌خواهیم با همکاری صحت عامه هرات پوشش برنامه‌های واکسیناسیون را افزایش بدهیم که تا هنوز هم فقط ۵۰ درصد است.”

در ۶ ماه گذشته ۲۶ مورد مثبت پولیو یا فلج کودکان در کشور به ثبت رسیده که ۶ مورد آن در حوزه غرب بوده است.

این آمار نسبت به سال گذشته، دو برابر افزایش را نشان می‌دهد.  تمامی برنامه‌های واکسن خانه‌به‌خانه به دلیل شیوع کرونا در افغانستان متوقف است. مردم تنها با مراجعه به مراکز درمانی دولتی می‌توانند کودکان را واکسن کنند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد