شفاخانه کووید-۱۹ رازی، ۳ ماه پس از ساخت آن، امروز در هرات به بهره‌برداری رسید. قرار است این شفاخانه توسط داکتران بدون مرز، سر از فردا با ظرفیت ۳۲ بستر مریضان وخیم کووید-۱۹ را زیر پوشش بگیرد. کلیر سان فلیپو، هماهنگ‌کننده پروژه، می‌گوید ۳۲ بستر برای بیماران وخیم کووید-۱۹ اختصاص داده می‌شود. این سومین شفاخانه […]

شفاخانه کووید-۱۹ رازی، ۳ ماه پس از ساخت آن، امروز در هرات به بهره‌برداری رسید.

قرار است این شفاخانه توسط داکتران بدون مرز، سر از فردا با ظرفیت ۳۲ بستر مریضان وخیم کووید-۱۹ را زیر پوشش بگیرد.

کلیر سان فلیپو، هماهنگ‌کننده پروژه، می‌گوید ۳۲ بستر برای بیماران وخیم کووید-۱۹ اختصاص داده می‌شود.

این سومین شفاخانه کووید-۱۹ در هرات است که به بهره‌برداری می‌رسد و به نام “عبدالواحد رازی” نخستین داکتر قربانی کرونا در هرات مسمی شده است.

عبدالحکیم تمنا رییس صحت عامه هرات می‌گوید افتتاح این شفاخانه فشار بالای شفاخانه غوریانی و شیدایی را کاهش خواهد داد.”تنها بیمارانی در این شفاخانه بستری خواهند شد که از سوی دیگر شفاخانه‌های کووید-۱۹ معرفی شوند.”

شفاخانه ۱۰۰ بستر رازی ظرف ۲۰ روز و با فرمان دولت ساخته شد، ولی  حالا با تأخیر سه ماهه آن هم با ظرفیت ۳۲ بستر افتتاح می‌شود.

نور احمد حیدری مسوول صحی شورای ولایتی هرات، دیر افتتاح شدن این شفاخانه را نتیجه ضعف مدیریت مسوولان محلی و مرکزی می‌داند.

شفاخانه کووید-۱۹ رازی در حالی به بهره‌برداری می‌رسد که کمبود امکانات و لوازم آزمایش‌گاهی همواره شکایت شهروندان را در پی داشته است.

با آغاز به کار شفاخانه کووید-۱۹ رازی انتظار می‌رود که مرگ‌ومیر بیماران وخیم کرونا در هرات کاهش یابد.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد