به دنبال ربوده شدن دو صراف، صرافان در هرات دست به اعتصاب کاری زدند. اتحادیه صرافان میگوید طی ۷ ماه گذشته دستکم ۵ صراف در این ولایت ربوده شده اند و ادامه ی این روند قابل تحمل نیست. بهاالدین رحیمی، رئیس اتحادیه صرافان هرات میگوید که یکی از نزدیکی خانه‌ اش و دیگری از دروازه‌ […]

به دنبال ربوده شدن دو صراف، صرافان در هرات دست به اعتصاب کاری زدند.

اتحادیه صرافان میگوید طی ۷ ماه گذشته دستکم ۵ صراف در این ولایت ربوده شده اند و ادامه ی این روند قابل تحمل نیست.

بهاالدین رحیمی، رئیس اتحادیه صرافان هرات میگوید که یکی از نزدیکی خانه‌ اش و دیگری از دروازه‌ باغ اش از سوی مردان تفنگ‌دار، در روزهای چهارشنبه و پنج‌ شنبه هفته‌ گذشته ربوده شده‌اند.

او گفت:” ما چندین مرتبه گفتیم که بر اساس تلاش های نیروهای امنیتی آدم ربایی در هرات از بین رفته و ما خوشبین بودیم در این قضیه؛ اما از ابتدای سال متاسفانه که این اولین قضیه است که اتفاق افتاده و طی دو روز دو تن از اعضای اتحادیه ربوده شدند و نیروهای امنیتی قبلآ هم کوشش کردند و حالا هم میکنند اما امکانات وسیع به دسترس می خواهد.”

در یکی از این دو مورد، ربایندگان از نام و لباس کارمندان ریاست امنیت ملی استفاده کرده اند.

آقای رحیمی می گوید در جریان هفت ماه گذشته پنج صراف در هرات ربوده شده اند.

او می گوید تا زمانی که نیروهای امنیتی تعهدی برتامین امنیت نداشته بانشد، آنان دست از اعتصاب کاری برنخواهند داشت.

او گفت:” متاسفانه در بسیاری از قضایایی که اتفاق افتاده و فرد ربوده شده که آزاد شده، متضرر شده و بعد از پول دادن آزاد شده اند و آدم ربایان که دستگیر شدند و به قانون سپرده شدند، اما فکر نمیکنم که به سزای اعمال خود برسند. اگر مظنونین به سزای اعمال خود برسند و قانون بالای شان تطبیق شود، صد ها تن دیگر از افراد متخلف خود را جمع کنند و دست بردارند.”

از سوی هم برخی از اعضای شورای ولایتی هرات با ابراز نگرانی نسبت به آدم ربایی ها و سرقت های مسلحانه می گویند که تلاش های نیروهای امنیتی بسنده نیست و این آمار به تناسب گذشته افزایش را نشان می دهد.

توریالی طاهری، معاون شورای ولایتی هرات می گوید که همه روزه داد خواهی های آنان جریان دارد و به تازگی با مقامات ارشد امنیتی و محلی هرات، مشکلات موجود را در میان گذاشته اند.

او گفت:” ما همه روزه دادخواهی داریم و همراه والی هرات، فرمانده پلیس و رئیس امنیت ملی صحبت کردیم که به این مسئله نا امنی که مردم را نگران ساخته و از یک طرف ویروس کرونا است و از طرف دیگر خراب شدن اوضاع امنیتی است، نقطه پایان بگذارند و باید که هرچه زود تر حکومت مرکزی و اداره محلی اقدام کنند که مردم از این نگرانی نجات پیدا کنند.”

سرمایه‌گذاران و صرافان، نیروهای امنیتی را به سهل‌انگاری در تأمین امنیت متهم می‌کنند و از عواقب ناگوار آن هشدار می‌دهند.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می گوید که به نیروهای امنیتی و کشفی هدایت جدی داده شده تا با تمام توان جرایم سازمان یافته را پیگیری و امنیت مردم را تامین کنند.

او گفت:” هدایت جدی والی هرات به تمام نیروهای امنیتی و کشفی این است تا از تمام ظرفیت و توان خود برای از بین بردن نا امنی و بخصوص جرایم سازمان یافته کنند و این به عنوان یک اولویت کاری ابلاغ شده و باید اجراآت ادارت امنیتی و کشفی بر این مبنا عیار شود.”

آدم‌ ربایی در کنار ترور و سرقت های مسلحانه، از بزرگترین چالش‌های امنیتی هرات به شمار می رود.

هر چند آمار دقیقی از قضایای آدم ربایی در هرات در دست نیست اما مسئولان محلی تائید میکنند که ۲۰ تا ۲۵ گروه تبهکار، در قضایای ترور، قاچاق مواد مخدر، ماین گذاری، آدم ربایی و سرقت های مسلحانه فعالیت دارند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد