عبدالوحید قتالی، والی هرات، از توزیع زمین و بسته‌های غذایی و کارآفرینی برای خانواده‌های قربانیان حادثه ی “۱۳ ثور” خبر داد. ۱۳ ثور، شماری از کارجویان افغان به گونه غیرقانونی از مرز “دهنه ذوالفقار” وارد خاک ایران شده بودند. به گفته‌ی شاهدان عینی نخست از سوی مرزبانان ایران شکنجه و سپس به رودخانه انداخته شدند. […]

عبدالوحید قتالی، والی هرات، از توزیع زمین و بسته‌های غذایی و کارآفرینی برای خانواده‌های قربانیان حادثه ی “۱۳ ثور” خبر داد.

۱۳ ثور، شماری از کارجویان افغان به گونه غیرقانونی از مرز “دهنه ذوالفقار” وارد خاک ایران شده بودند. به گفته‌ی شاهدان عینی نخست از سوی مرزبانان ایران شکنجه و سپس به رودخانه انداخته شدند.

والی هرات در یک نشست خبری گفت که کار تحقیقات بالای حادثه مرزی از سطح کمیساری‌های مرزی به سطح دیپلماسی دو کشور رسیده و به طور مشترک پیش می‌رود.

بر اساس گفته‌های شاهدان عینی و تحقیق دولت افغانستان، ۴۶ شهروند افغانستان وارد خاک ایران شده بودند که از این تعداد ۱۲ نفر کشته، ۱۷ نفر ناپدید است و ۱۷ تن دیگر نجات یافته است.

والی هرات می‌گوید حکومت برای خانواده‌های قربانیان و نجات‌یافتگان حادثه کمک‌های مادی و استخدام آنها را روی دست گرفته است.“ما برای شهدا یک یک نمره زمین در شهر هرات و معادل مساعدتی که به خانواده‌های شهدای امنیتی صورت می‌گرفت برای هر قربانی مساعدت یک شهید و برای نجات‌یافته‌ها معادل یک زخمی نیروهای امنیتی کمک کردیم. بسته‌های غذایی هم در اختیار خانواده‌ها قرار گرفته است. اقارب‌شان هم ثبت شدند. هر خانواده قربانی می‌تواند یک نفر را برای ما معرفی کند تا نان‌آور خانواده شود و حد اقل در کوتاه مدت مجبور به ترک وطن نشود.”

دولت در حالی به خانواده‌های بازماندگان کمک می‌کند که آنان می‌گویند این کمک‌ها تنها می‌تواند بخشی از دردهای آنان را التیام ببخشد.

محمد جان میرزایی نماینده وارثین قربانیان دهنه ذوالفقار از دولت افغانستان می‌خواهد که به خواسته‌های قربانیان رسیدگی شود.

شرایط ناگوار اقتصادی در کشور همواره جوانان و نیروهای کاری را مجبور می‌کند تا برای لقمه‌یی نان دست به مهاجرت‌های غیر قانونی بزنند. هرچند دولت برای خانواده‌های قربانیان حادثه مرزی کمکهایی را اختصاص داده، هنوز هم ترک وطن به خاطر کار ادامه دارد.

دسته بندی: خبرها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد