اعضای شورای ولایتی و فعالان مدنی ولایت غور می‌گویند که شاهراه هرات-غور دوباره به تصرف طالبان درآمده است. این شاهراه پس از ۴ سال، در زمستان گذشته به تصرف نیروهای دولتی درآمده بود. به گفته اعضای شورای ولایتی و فعالان مدنی غور با آغاز سال جدید این شاهراه حیاتی از کنترول دولت خارج شده و […]

اعضای شورای ولایتی و فعالان مدنی ولایت غور می‌گویند که شاهراه هرات-غور دوباره به تصرف طالبان درآمده است.

این شاهراه پس از ۴ سال، در زمستان گذشته به تصرف نیروهای دولتی درآمده بود.

به گفته اعضای شورای ولایتی و فعالان مدنی غور با آغاز سال جدید این شاهراه حیاتی از کنترول دولت خارج شده و تا کنون هیچ اقدامی برای بازپس گیری آن انجام نشده است.

معاون احمد، عضو شورای ولایتی غور می‌گوید:”تمام زحماتی که در این مدت نیروهای امنیتی کشیده بودند یک شبه بر باد رفت. کسانی که زمستان گذشته به دولت تسلیم شده بودند دوباره با گرم شدن هوا کنترول شاهراه را در دست گرفتند.”

همزمان فعالان مدنی ولایت غور از بی‌توجهی مسوولان برای تأمین امنیت شاهراه هرات-غور انتقاد می‌کنند.

شاهراه هرات غور یک مسیر حیاتی تجاری و رفت و آمد برای این ولایت و مناطق مرکزی است.

به گفته فعالان مدنی، با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و بحران کرونا نا امنی در این مسیر برای مردم غور فاجعه‌بار خواهد بود.

غلام ناصر خاضع والی غور با تأیید این که شاهراه هرات-غور به تصرف طالبان درآمده می‌گوید که کمبود امکانات و تجهیزات سبب شده تا این شاهراه از کنترول دولت خارج شود.

آقای خاضع در عین حال تأکید می‌کند که این مسیر حیاتی بازگشایی خواهد شد.

در همین حال حسن حکیمی از فعالان مدنی غور می‌گوید از آغاز سال جدید تا کنون ۵۶ تن از نیروهای امنیتی در مسیر شاهراه هرات-غور شهید و زخمی شده‌اند.

امروز قول اردوی ۲۰۷ ظفر هم با نشر خبرنامه‌یی گفته که در ۲۴ ساعت گذشته طالبان در ساحات پل کمنج ولسوالی شهرک بالای نیروهای امنیتی حمله کرده‌اند.

خبرنامه می‌افزاید که نیروهای امنیتی حمله طالبان را دفع کرده و در نتیجه درگیری ۱۷ عضو طالبان کشته و ۱۳ تن دیگرشان زخمی شده‌اند.

اینجا در هرات نیز دره تخت ولسوالی چشت به تصرف طالبان درآمده است.

جیلانی فرهاد سخن‌گوی اداره محلی هرات از تأمین امنیت شاهراه‌ها اطمینان می‌دهد. او می‌گوید که به زودی شاهد جابه‌جایی موثر نیروهای امنیتی خواهیم بود.

نا امنی‌ها و جنگ در حالی در حوزه غرب به ویژه ولایات غور و بادغیس شدت گرفته که رییس جمهور غنی از طالبان خواسته بود همزمان با ماه مبارک رمضان و شیوع ویروس کرونا آتش‌بس کنند.

وزارت حج و اوقاف نیز از گروه طالبان خواسته بود تا در ماه مبارک رمضان از جنگ دست بردارند.

درخواست‌هایی که تا به حال از سوی طالبان رد شده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد