شورایی موسوم به “جوانان خردمند” امروز به دلیل آنچه عدم مدیریت درست قیودات روزگردی و شفاف نبودن توزیع کمک ها از سوی حکومت بیان می کنند، اعتراض کردند. به گفته آنها هیچ برنامه ی آگاهی دهی در ولسوالی ها برای ویروس کرونا اجرا نشده است. محمد مهدی، یکی از متعرضان می گوید که این روز […]

شورایی موسوم به “جوانان خردمند” امروز به دلیل آنچه عدم مدیریت درست قیودات روزگردی و شفاف نبودن توزیع کمک ها از سوی حکومت بیان می کنند، اعتراض کردند.

به گفته آنها هیچ برنامه ی آگاهی دهی در ولسوالی ها برای ویروس کرونا اجرا نشده است.

محمد مهدی، یکی از متعرضان می گوید که این روز ها قرنطینه، به گونه درست مدیریت نمی شود و خودش هنگامی که مریضی را به شفاخانه انتقال می داده، با برخورد نادرست مواجه شده است.

در همین حال معترضان می گویند که این ضعف مدیریت، سبب شده تا افرادی که نیاز اساسی ندارند از خانه های شان بیرون شوند، اما با افرد و شهروندان عادی که نیاز اساسی دارند برخورد نادرست صورت گیرد.

بخشش مالیات از سوی دولت به دلیل قرنطینه، حساب دهی شفاف از پول کمک شده به هرات، و مدیریت درست قیودات روزگردی از خواسته های آنان است.

درهمین حال حکومت محلی ادعای برخورد دوگانه با مردم را رد می کند و می گوید کسانیکه در قرنطینه باید کار کنند از سوی مقام ولایت برایشان کارت گشت وگذار توزیع شده است.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می گوید که اداره ی محلی در مورد کمک های صورت گرفته، به گونه ی شفاف پاسخ خواهد داد.

از سوی هم او می افزاید که برای کمک مواد بهداشتی، غذایی و در کنار آن برنامه های  اطلاع دهی در ۹ ولسوالی برنامه های را دارند که تلاش دارند به طور کامل این برنامه ها را تطبیق کنند.

این درحالی است که امروز ۴ تن از آمران حوزه های امنیتی هرات، به دلیل اخاذی و آزار و اذیت مردم از سوی وزارت داخله برکنار شدند.

قیودات روز گردی سبب شده تا بسیاری از مردم بیکار شوند و هر روز بر جمعیت بیکار و فقیر در این ولایت افزوده شود.

با این حال تاکنون کمک های غذایی دولت به هرات نرسیده و تمام کمک های فعلی نیز از سوی تاجران اهدا شده است.

دولت گفته تا چند روز آینده، در باره کمک های دولتی به شهروندان مستحق، اطلاع خواهد داد.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد