همزمان با شیوع کرونا، تولید مواد شوینده و ضد عفونی در هرات تا ۲۰ درصد افزایش یافته. مسوولان اتاق صنایع و معادن هرات می‌گویند ۳۰ کارخانه‌، مواد ضد عفونی و شوینده را به تولید انبوه رسانده‌اند. شیوع کرونا، استفاده از مواد شوینده و ضد عفونی را افزایش داده است. صابون، مایع دست‌شویی و سایر مواد […]

همزمان با شیوع کرونا، تولید مواد شوینده و ضد عفونی در هرات تا ۲۰ درصد افزایش یافته.

مسوولان اتاق صنایع و معادن هرات می‌گویند ۳۰ کارخانه‌، مواد ضد عفونی و شوینده را به تولید انبوه رسانده‌اند.

شیوع کرونا، استفاده از مواد شوینده و ضد عفونی را افزایش داده است.

صابون، مایع دست‌شویی و سایر مواد ضد عفونی‌کننده در این روزها سلاح هایی‌اند که برای مبارزه با کرونا توصیه و استفاده می‌شوند.

حمیدالله خادم، رییس اتاق صنایع و معادن هرات می‌گوید:“پیش از شیوع کرونا مواد ضد عفونی و شوینده بیشتر وارداتی بودند، ولی حالا این مواد بیشتر در هرات تولید می‌شوند. اکنون ۳۰ کارخانه در بخش تولید این مواد فعال هستند. تولید مواد ضد عفونی در هرات تا ۲۰ درصد افزایش یافته و نیازمندی‌های قابل توجهی را در هرات و ولایات دیگر پاسخ‌گویی می‌کند.”

آلوئه‌ورا یکی از گیاهان دارویی و صنعتی است که یکی از کاربردهای آن تولید مواد ضد عفونی و بهداشتی است.

بیش از ۲۰۰ گل‌خانه در هرات زیر کشت این گیاه پر کاربرد رفته؛ ولی به گفته زارعین هیچ بازاری برای آلوئه‌ورا وجود ندارد.

با این حال یکی از شرکتهای فعال در بخش زراعت به زارعین نوید می‌دهد که محصولات گل‌‍خانه‌یی را که روی دست مانده برای تولید ژل ضد عفونی خریداری خواهد کرد.

 عبدالسلام حیدری، معاون این شرکت می‌گوید آنان فعلاً روی فورمول‌هایی برای ساخت ژل و تولید مواد ضد عفونی با استفاده از آلوئه‌ورا کار می‌کنند.

حیدری وعده می‌دهد که به زودی ژل ضد عفونی آلوئه‌ورا وارد بازار خواهد شد.

با آنکه ظرفیت و منابع زیادی برای تولید الکول، مواد ضد عفونی و شوینده در هرات وجود دارد، ولی تا کنون از این ظرفیت‌ها کار گرفته نشده است.

در بحران کرونا کمبود مواد ضد عفونی و بهداشتی یکی از مشکلات جدی در جهان به شمار می‌آید. در افغانستان نیز تنها زمانی این چالش حل خواهد شد که از تمام ظرفیت‌ها و منابع برای تولید مواد ضد عفونی و شوینده استفاده شود.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد