بیش از دیگر عناصر، شاید این موها باشد که عجیب در ظاهر و زیبایی مان نقش کلیدی دارد. موهایی که برخی های مان هر روز صبح ۱۵ تا ۳۰ دقیقه برای مرتب ساختنش وقت می گذاریم و با ریختن یک تارش، کلی غم و افسوس، کنج دل مان خانه می کند. حالا اما به مرحله […]

بیش از دیگر عناصر، شاید این موها باشد که عجیب در ظاهر و زیبایی مان نقش کلیدی دارد.

موهایی که برخی های مان هر روز صبح ۱۵ تا ۳۰ دقیقه برای مرتب ساختنش وقت می گذاریم و با ریختن یک تارش، کلی غم و افسوس، کنج دل مان خانه می کند.

حالا اما به مرحله ای رسیده ایم که همه ی آن حجم از توجه را نادیده می گیریم و از ته می تراشیم تازه اصلا هم برایش دلخور نیستیم.

چالش تراشیدن موی سر یا همان کچل کردن، در کنار دیگر چالش های روزهای قرنطین، عجیب این روزها توجه مردان را جلب کرده.

از شاعران و استادان دانشگاه گرفته تا افراد عادی.

البته که بسته بدون آرایشگاه های مردانه هم در ایجاد این چالش دخیل بوده اما بیش از همه به نظر می رسد این در خانه ماندن است که مردان را در گرفتن این تصمیم این گونه قبراغ ساخته.

یعقوب قریشی، که این چالش را دنبال کرده می گوید فکر کرده چه فرصتی بهتر از این که هم تنوعی در روزهایش ایجاد کند و هم در خانه است و کمتر کسی را ملاقات می کند.

“برخی از دوستان می گویند خوب ما از خانه بیرون نمی شویم، خوب سر خود را می تراشیم و نیاز به سلمانی هم نیست که بخشی از دلایل این کارزار است و بخش دیگر آن ایجاد تنوع و نو زایشی که در خود آدم رخ می دهد، خیلی ها جدا از اینکه سر خود را بتراشند و یا خود را کچل کنند، دچار تحولات روحی و روانی خاصی می شوند یعنی شاید بیشتر فکر کنند بیشتر به کارهایی که انجام داده اند و یا می خواهند انجام بدهند اما خوب کلا تراشیدن موی سر کار خاصی نبود، اول سرم را ماشین کردم بعد یک ژیلت گرفتم و موی خود را تراشیدم آسان بود”.

بخش قابل توجه این چالش ادعای مردانی است که می گویند اگر سلمانی ها باز می بود هرگز سر شان را نمی تراشیدند.

با این حال تراشیدن مو برای خیلی هایی که سال ها موهای شان را نتراشیده اند حسی ست پر از تازگی، سبکی و حتی شبیه گم کردن چیزی!

تغییر پس از تراشیدن مو، گاهی عزیزان ما را نیز متعجب می سازد.

یعقوب که پس از ۱۵ سال سرش را دوباره تراشیده می گوید واکنش همسرش جالب بوده.

“وقتی عکس گرفتم و فرستادم بهش حالا شوخی هم باشه، بهم گفت که نمی خواهم شما را ببینم که کلا جنبه ی شوخی داشت ولی برای خودم خیلی جالب بود”.

عبدالخالق خدادادی دیگر شهروندی ست که پس از ۷ سال سرش را تراشیده.

می گوید اتفاقا این چالش را همسرش پیشنهاد کرده و او نیز پذیرفته.

ظاهرا خیلی هم خوشحال است و با کمک همسرش سرش را تراشیده.

“خانمم تصمیم گرفت و گفت بیا سر خود را بتراش و منم پذیرفتم و با هم انجام دادیم. خوب اگه موی نباشد یک تغییری می آید و از نظر ظاهر تغییر احساس می شود اما خوب هم حس خوشایندی بود و هم تمام موهای خود را از دست دادم ولی خوب قرنطین است”.

عبدالخالق می گوید قرنطینه کمک کرده تا بهترین روزهای عمرش را در کنار خانواده اش سپری کند.

می گوید در این مدت از همسرش آشپزی یاد گرفته و خیلی از فعالیت ها را تجربه کرده است.

“امیدوارم تا پایان این بیماری مردم در خانه بمانند و مراقب باشند، تلاش کنند فضای خوشی، صمیمیت و عاشقانه ای را در خانه ایجاد کنند و سعی کنند در انجام کارهای خانه به همسر خود کمک کنند؛ کلا این شرایط است پس سعی کنند که خوب بگذرانند”.

در کنار این چالش،  برخی کاربران فضای مجازی کلیپ های نیز نشر کردن که نشان می دهد همسران شان دست به کار شدند و مو اصلاح می کنند.

تعدادی هم ادعا کردند چون همسرشان نمی توانسته موهای شان را اصلاح کنند، ناچارن تراشیدند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد