با اعلام ۲۲ واقعه ی جدید ویروس کرونا در هرات شمار مبتلایان این ولایت به ۳۰۶ تن رسید. اداره ی محلی می گوید وضعیت خیلی بحرانی تر از چیزی است که تصور می شود. سید وحید قتالی، والی هرات طی کنفرانسی با انتقاد از شهروندان مبنی بر عدم رعایت قیودات، تاکید کرد که در حال […]

با اعلام ۲۲ واقعه ی جدید ویروس کرونا در هرات شمار مبتلایان این ولایت به ۳۰۶ تن رسید.

اداره ی محلی می گوید وضعیت خیلی بحرانی تر از چیزی است که تصور می شود.

سید وحید قتالی، والی هرات طی کنفرانسی با انتقاد از شهروندان مبنی بر عدم رعایت قیودات، تاکید کرد که در حال قبر کندن است.

او تاکید کرد که اگر مردم می خواهند از این اپیدمی مرگبار کرونا جان به سلامت ببرند؛ با در خانه ماندن، با دولت همکاری کنند.

“به من می گویند مردم را روحیه بدهید. مردم اروپا و آمریکا را باید روحیه بدهیم که موضوع کرونا را جدی گرفتند با مرگ دست و پنجه نرم می کنند آنها را باید روحیه بدیم. من شما را چرا روحیه بدم شمایی که هنوز موضوع را جدی نگرفتین؟ می خواهم به صراحت برای شما بگویم که من در حال قبر کندن هستم اگر روحیه شما را تضعیف می کند من دشت های هرات را در حال آماده کردن قبر هستم، امیدوارم هیچ شهروند ما به طرف او روز نرود همگی مان در حال تلاش کردن هستیم اما چرا جدی نمی گیرید؟”.

آنگونه که اداره ی محلی تاکید دارد، هرات هم اکنون دو دستگاه تشخیص ویروس کرونا آن هم با ظرفیت ۱۴۰ کیت آزمایشی در روز دارد.

این بدان معناست که آمار مبتلایان فعلی، به هیچ عنوان نشانگر کل بیماران در هرات نیست. زیرا اگر میزان واقعه یابی در این ولایت افزایش یابد، مبتلایان بیشتری شناخته خواهند شد.

آقای قتالی تاکید کرد که سر از فردا قیود روز گردی تشدید خواهد یافت و افراد غیر مسوول اجازه ی تردد نخواهند داشت.

“هیچ موتری را اجازه ی گشت و گذار نمی دهیم مواردی که تشخیص داده شده که خدمات می رساند، کمک می رساند یا شامل اصنافی است که نیازمندی های مردم را برآورده می سازد اگر می خواهید اراده ی ما را تست (آزمایش) کنید فردا با هم حرف می زنیم، من یکی از برنامه هایم این است که این تیلر ها را از مسیر ها بردارم، پولیسی که وظیفه اش تامین نظم است خسته اش کردین لجبازی می کنید، آنی که با موترهای با مدل بالا ۲۰۱۰ و ۲۰۲۰ گشت و گذار می کند او نان خود را دارد بهانه ی نداشتن نان را برای ما نکنید”.

همزمان شماری از باشنده گان هرات می گویند مجبورند تا برای تهیه غذا از خانه خارج شوند.

آنها از باقی شهروندان می خواهند درصورتی که مجبور نیستند از خانه بیرون نشوند.

“بهترین همکاری هایی که می توانید با دولت انجام دهید این است که در خانه بمانید و به دستورهای پزشکی عمل کنید، برخی ها جالبه که می گویند بیا بریم قرنطین را ببینیم که چگونه است و اینگونه می آیند به خیابان ها اما قرنطین یعنی همان که در خانه بمانید و دیدن ندارد، برخی ها عمل می کنند و خیلی ها لجبازی می کنند و از خانه بیرون می شوند”.

والی هرات امروز در بخشی از صحبت هایش به بانک غذا اشاره و تاکید کرد که این بانک ظرفیت این را دارد تا یک ماه آینده نیازمندی های اولیه خانواده های نیازمند را فراهم سازد.

“در سطح هر محل، بزرگان هر محل، تشخیص بدهند نیازمند را و غیر نیازمند را وادار نسازند که بیاید و دست دراز بکند من تمام نیازمند هایی که نان شب خود را ندارند من برای شان، نان جور می کنم چه از بودجه ی دولت چه از بودجه تاجر ملی”.

همزمان نجیب الله محبی عضو شورای ولایتی هرات می گوید که مواد غذایی جمع آوری شده در بانک غذا تنها می تواند برای دو تا سه هفته نیازمندی خانواده های نیازمند را فراهم سازد.

او اما تاکید می کند که شورای ولایتی، تاجران خیر و باقی افرادی که توانمندی کمک را دارند تلاش میکنند تا آذوقه ی دو تا سه ماه را جمع آوری کنند.

“این کمک ها می تواند تا دو هفته یا سه هفته نیاز مستضعفان را جواب بدهد، مطمینا وکلای شورای ولایتی، وکلای پارلمان، خیرین، تاجرین و حکومت تلاش داریم تا کمک های مورد نیاز را حداقل برای دو یا سه ماه جمع آوری کنیم”.

هرات هم اکنون در حال فراهم سازی ۸ هزار بستر برای بیماران احتمالی کرونا است و آنگونه که اداره ی محلی ادعا دارد قرار است تا شروع هفته ی آینده، دو دستگاه تشخیص بیماری کرونا در هرات افزوده و شمار کل دستگاه ها به عدد ۴ برسد.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد