بانک غذا و تجهیزات، به ابتکار اداره محلی و سکتور خصوصی در هرات آغاز به کار کرد. هدف این بانک کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت در ایام قرنطینه برای فایق آمدن بر مشکلات و شکست دادن ویروس کرونا است. کمک‌های بانک شامل مواد خوراکی برنج، روغن، لوبیا، نخود، چای و مواد بهداشتی می‌شود که در تمام […]

بانک غذا و تجهیزات، به ابتکار اداره محلی و سکتور خصوصی در هرات آغاز به کار کرد.

هدف این بانک کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت در ایام قرنطینه برای فایق آمدن بر مشکلات و شکست دادن ویروس کرونا است.

کمک‌های بانک شامل مواد خوراکی برنج، روغن، لوبیا، نخود، چای و مواد بهداشتی می‌شود که در تمام نواحی شهر و ولسوالی‌ها توزیع خواهد شد.

محمد یونس قاضی‌زاده، رییس اتاق‌های بازرگانی و سرمایه‌گذاری هرات می‌گوید که تا کنون ۲ میلون دالر به این بانک جذب شده است.

به بیان قاضی‌زاده کمک‌ها برای ۱۰۰ هزار خانواده توزیع می‌شود.

با شیوع کرونا و وضع قیودات روزگردی شمار خانواده‌های نیازمند نیز افزایش پیدا کرده است.

سید وحید قتالی، والی هرات می‌گوید که این کمک‌ها باز هم برای هرات کافی نیست.

آقای قتالی با وعده کمک‌های بیشتر از سوی حکومت مرکزی می‌گوید:”ما همکار این بانک هستیم. کمک‌های دولتی در این بانک نیست. صرفاً مردم سهم گرفته‌اند؛ یعنی تجار و زیر مجموعه‌های جامعه تجاری و سکتور خصوصی. کمک‌های دولت به صورت بسیار دسته‌بندی شده به شما اطلاع داده میشود به زودی که چه نتایجی در مرکز گرفتیم و در سطح ۳۴ ولایت کدام برنامه‌ها را دارد. شما مطمئن باشید که قسمت اعظم به ولایت هرات می‌رسد.”

والی هرات در بخشی از سخنان خود از تمدید قیود روزگردی حداقل تا ۴۵ روز دیگر با شدت بیشتر خبر داد.

او افزود که روزهای سختی پیش رو خواهیم داشت. به گفته قتالی طبق بررسی‌ها، کرونا در هرات سیر صعودی خواهد داشت.

همزمان نمایندگان هرات در شورای ولایتی و پارلمان ابراز نگرانی می‌کنند که با تمدید قرنطینه و رسیدن به اوج بیماری کرونا، اگر حکومت اقدامات جدی روی دست نگیرد با موجی از مردم گرسنه روبه‌رو خواهیم شد.

کامران علیزایی رییس شورای ولایتی می‌گوید:“تا کنون تمامی کمک‌ها از طریق تاجران و سکتور خصوصی انجام شده و دولت هیچ کمکی به هرات نکرده. اگر حکومت کمک نکند مردم مجبور می‌شوند که به خاطر گرسنگی به سرکها بیرون شوند. امیدوارم که دولت مشکلات اقتصادی مردم را حل بکند که تا حالا حل نکرده.”

هم اکنون بیشتر از ۲۰ روز از وضع قیودات روزگردی در هرات می‌گذرد.

در حالی مردم تشویق به خانه ماندن می‌شوند که تا کنون ۴۰۰ میلیون افغانی برای بخش صحی اختصاص یافته است. ولی برای گرسنگی تا کنون هیچ کمکی از سوی دولت به این ولایت نشده.

آگاهان باور‌ دارند اگر دولت اقدام جدی نکند آن چه از مردم قربانی بیشتر خواهد گرفت گرسنگی خواهد بود نه کرونا.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد