پس از گذشت ۱۱ روز از آغاز ساخت شفاخانه ۱۰۰ بستر درمان کرونا، کار آن نزدیک به ۷۰ درصد پیش رفته است. با افزایش شمار واقعات مثبت کرونا در هرات ساخت یک شفاخانه ۱۰۰ بستر برای درمان بیماران شروع شد. مسوولان محلی وعده داده بودند که کار ساخت این شفاخانه در ظرف ۲۰ روز تکمیل […]

پس از گذشت ۱۱ روز از آغاز ساخت شفاخانه ۱۰۰ بستر درمان کرونا، کار آن نزدیک به ۷۰ درصد پیش رفته است.

با افزایش شمار واقعات مثبت کرونا در هرات ساخت یک شفاخانه ۱۰۰ بستر برای درمان بیماران شروع شد.

مسوولان محلی وعده داده بودند که کار ساخت این شفاخانه در ظرف ۲۰ روز تکمیل خواهد شد.

اکنون ویس حیدری، مسوول تطبیق پروژه ساخت شفاخانه ۱۰۰ بستر می‌گوید که کار این شفاخانه نزدیک به ۷۰ درصد پیش رفته است. او افزود:“ما در ۲۴ ساعت در سه نوبت این جا کار می‌کنیم. کار ساخت این شفاخانه تا موعد مقرر آن؛ یعنی ۲۰ روز تکمیل خواهد شد.”

عبدالقیوم رحیمی والی هرات تأکید می‌کند که هدف تنها سرعت کار نیست؛ بلکه کیفیت نیز باید در نظر گرفته شود.

والی هرات می‌گوید که وسایل و مواد صحی برای این شفاخانه آماده شده و به زودی افتتاح خواهد شد.

اداره محلی هرات در حالی از ساخت این شفاخانه سخن می‌گوید که آگاهان پزشکی ساخت آن را غیر ضروری می‌دانند. آنان بر این باوراند که از ساختمان‌های مکتب‌ها، دانشگاه‌ها ، تالارها و اماکن دیگر نیز می‌شود برای درمان بیماران کرونا استفاده کرد.

به گفته آنان آنچه مهم است امکانات و تجهیزات و تکمیل کردن کادر صحی است.

هر چند ۴۰۰ میلیون افغانی برای هرات در امر مبارزه با کرونا اختصاص داده شده، باز هم شماری از شهروندان از کمبود امکانات و وسایل صحی شکایت دارند.

این شکایت‌ها در حالی مطرح می‌شود که صحت عامه هرات می‌گوید که این اداره برای ۸۰۰ بیمار آمادگی دارد.

محمد آصف کبیر معاون صحت عامه هرات، می‌گوید:“در صورت نیاز و حالت اضطرار خوابگاه دانشگاه هرات و ۲۰۰ بستر در داخل دانشگاه و آزمایشگاه دارو و غذا در شهرک صنعتی برای بیماران کرونا اختصاص خواهد یافت.”

این مسوول صحی در هرات می‌گوید که در مرکز تجرید شفاخانه تنها ۱۰ دستگاه تنفس وجود دارد و برای کمبود داکتر نیز روند استخدام همچنان جریان دارد.

نگرانی‌ها از کمبود امکانات در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته شماری از اعضای اتحادیه و شورای پزشکان هرات هشدار دادند که کنترول وضعیت از دست مسوولان خارج شده.

آنان هشدار دادند در صورتی که اوضاع به شکل درست مدیریت نشود در هرات یک فاجعه انسانی اتفاق خواهد افتاد.

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه نیز هفته گذشته گفت که براساس پیش‌بینی سازمان جهانی بهداشت، احتمال دارد که ۱۶ میلیون جمعیت افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شوند و ۱۱۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان دهند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد