اکثر افراد این روزها دستکش و ماسک دارند؛ در این بین گویا این تنها کارکنان خدمات ملکی هستند که نه ماسکی دارند و نه هم دستکش. ماموران تنظیف شهرداری هنوز چون گذشته، با دست های برهنه، جوی ها را تمیز می کنند و تنها ماسک شان، شالی است که دور سر و دهن بسته اند. […]

اکثر افراد این روزها دستکش و ماسک دارند؛ در این بین گویا این تنها کارکنان خدمات ملکی هستند که نه ماسکی دارند و نه هم دستکش.

ماموران تنظیف شهرداری هنوز چون گذشته، با دست های برهنه، جوی ها را تمیز می کنند و تنها ماسک شان، شالی است که دور سر و دهن بسته اند.

می گویند از شروع پخش خبرهای مربوط به ویروس کرونا در هرات، تنها یک ماسک و یک جفت دستکش یکبار مصرف برای شان داده شده است.

“ماسک گرفتیم بله اما کار ما جارو کردن و تمیز کاری است، این ها نازک است به جارو کردن پاره شدن، این ها مال افرادی هستند که بیکارن به اداره ها یا به خانه هستند؛ برای ما که بیل می زنیم و جارو می کشیم یک دقیقه هم دوام نمی کنند برای ما دستکش های کار باید بدهند، ماسک هم قسمی باشه که قابل شستن باشه تا ما بتوانیم بشوریم بازم استفاده کنیم”.

همزمان مسئولان اداره ی شهرداری ادعا دارند که بارها برای کارکنان دستکش و ماسک داده شده و اینکه کارکنان از آن استفاده نمی کنند، فرهنگی است که جا نیفتاده است.

غلام رسول عظیمی، سخنگوی شهرداری با آن هم می پذیرد که شاید برای عده ای از کارکنان، خدمات کمتری رسیده باشد.

“شما می دانید که هنوز فرهنگ استفاده از ماسک جا نیفتاده است. ما چندین نوبت به کارکنان خود ماسک توزیع کردیم اما خوب شاید برای عده ای کمتر رسیدگی شده باشد، در کنار این ما تمام بخش ها را ضدعفونی کردیم به تمام ادارات مایع ضد عفونی کننده دادیم”.

در کنار ماموران شهرداری، ماموران ترافیک و پلیس هم این روزها به ماسک و دستکش مجهز نیستند.

آنها می گویند برای شان نه ماسک داده شده و نه هم دستکش و مجبورند تا از هزینه ی شخصی شان این وسایل را تهیه کنند.

برخی های شان می گویند بیست روز می شود که از یک ماسک یکبار مصرف استفاده می کنند.

“برای ما نه ماسک دادن نه دستکش، نه شفاخانه نه صحت عامه و نه هم قوماندانی؛ هیچ چیزی برای ما داده نشده، نگران هستیم اما مجبوریم، چه کنیم دیگه وظیفه ی ما است، مجبوریم از جیب خود بخریم، همی ماسک را من ۲۰ روز میشه استفاده می کنم”.

فرماندهی پلیس هرات می گوید هیچ بودجه ای برای شان از مرکز داده نشده تا ماسک و دستکش برای ماموران خریداری کنند.

عبدالاحد ولی زاده سخنگوی پلیس هرات گفت: “درصورتی که دولت هیچ چیزی برای پلیس نداده باشد، پلیس از کجا بیاره؟ … من تاکید می کنم که هیچ پولی که مبنی بر این که ماسک، دستکش یا هم مواد ضد عفونی کننده بخریم نیامده به هرات، ولی ما باز هم داریم از روابط خود استفاده می کنیم تا بتوانیم این مشکل را حل سازیم”.

به نظر می رسد در این گیر و دار سخت، که همه به فکر جان خود هستند این کارکنان خدمات ملکی هستند که دست شان به هیچ جایی بند نیست و ادارات نیز به سختی سراغ شان را می گیرند.

کارکنانی که نظافت و نظم و امنیت شهر این روزها بر شانه‌های شان سنگینی می کند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد